נשיא סוריה אסד: "אמריקה וסוריה גונבות מאיתנו יחד עם דאעש"

משנה: נשיא סוריה בשאר אל אסד התראיין לערוץ טלוויזיה רוסי וטען כי רוב העם הסורי תומך בממשלתו • אסד לא שכח לתקוף את ישראל: "מקיימת קשרים עם טרוריסטים"

חדשות בעולם 11.11.2019 | 18:38

פלאש 90

הנשיא אסד בראיון לערוץ טלוויזיה רוסי, טוען כי למרות כל התוקפנות, רוב האנשים הסורים תומכים בממשלתו, רוסיה עוזרת לסוריה נגד הטרור, (כלשונו). וכי ישראל מקיימת קשרים עם "טרוריסטים".

הנשיא בשאר אל-אסד אמר כי רוב העם הסורי תומך בממשלתו, וזו הסיבה שהם החזיקו מעמד כבר תשע שנים, למרות כל התוקפנות מצד המערב, והעם הסורי מכיר את כל הסיפור והם יודעים איפה העניין שלהם נמצא.

הנשיא אסד ציין כי ההאשמות על שימוש בנשק כימי מצד המשטר הסורי, היו רק האשמות, "אלה שדיברו על כך שהשתמשנו בנשק כימי, חייבים להוכיח את זה, ולספק את הראיות לכך". אסד תקף את ארגון "הקסדות הלבנות" לטענת אסד, הארגון פיברק דרמות ופרסם סירטונים לא נכונים והפיץ שקרים נגד סוריה.

אסד ציין כי לארגון הטרור "דאעש" שהעומד בראשו חוסל לפני מספר שבועות, יש שני שותפים בגניבת הנפט הסורי מאז שנת 2014. "ארדואן, והאמריקאים שמנסים תמיד לבזוז את המדינות האחרות".

אסד ציין כי הישראלים הם אויבי סוריה וכי הם כובשים את אדמתם, ויש להם קשר ישיר עם הטרוריסטים, ובכל פעם שהצבא הסורי התקדם נגד אותם מחבלי אל-נוסרה בדרום, נהגה ישראל להפגיז את החיילים הסורים, אז הקישור ברור מאוד, והיה קשר בין הפעולות הישראליות לבין פעולות המחבלין. (כך לשון אסד).

אסד נשאל לגבי מספר החיילים הסורים שנהרגו מאז 2011. "נהרגו או נפצעו מעל מאה אלף חיילים סורים". השיב אסד.

לשאלה מה הוא יענה לאמא של חייל רוסי שנהרג בסוריה ענה אסד. "הוא לא נהרג למען סוריה, הוא נהרג למען האינטרסים של ארצו".

לגבי הטענה שהוא השתמש בנשק כימי נגד אזרחים אומר אסד, "הם דיברו על מאתיים אזרחים שנהרגו, אם אתה משתמש בנשק כימי, אתה עלול להרוג עשרות אלפים באזור כזה שבו אנשים גרים קרוב אחד לשני, אני מתכוון שזה אזור צפוף, אותו אירוע היה קיים רק במוחם של פקידי המערב, זה היה תירוץ לתקוף את סוריה, זה מה שאני מתכוון, הם לא הביאו שום ראיות מוחשיות כדי להוכיח שהיה אירוע כזה".

אסד טען שארגון "הקסדות הלבנות" זה ארגון מזויף, וכי הם בכלל לא היו אנשי הצלה, אלא טרוריסטים לשעבר, הוא טען שהם אנשי דאעש וקבוצות טרור שונות. וכי כל הפעילות שלהם היא מזוייפת.

בדיוק היום דיווח מענין בכלי תקשורת הטורקיה ובסוריה, כי אחד ממייסדי הארגון "הקסדות הלבנות", מי שהיה בעבר קצין מודיעין בריטי ג'יימס לה מסורייה נהרג לאחר "שנפל מחלון" דירתו באיסטנבול. כזכור ביולי 2018 מאות מהם חולצו על ידי צה"ל במצע חשאי והוצאו מסוריה דרך מעבר הגבול ברמת הגולן. דבר שהביא את אסד לטעון ביתר שאת כי ישראל עומדת מאחורי הארגון.

אסד נשאל, "האם אתה מאמין כי ממשלת ישראל תמכה ישירות במורדים הקשורים לאל-קאעידה ואל דאעש שניסו להשמיד את ממשלתך?".

הנשיא אסד ענה. "בכל פעם שהצבא הסורי התקדם נגד אותם מחבלי אל-נוסרה בדרום, ישראל נהגה להפגיז את כוחותינו, ובכל פעם שהתקדמנו במקום אחר בסוריה, המטוסים שלהם החלו לבצע תקיפות אוויריות נגד הצבא שלנו, זה מה שקרה, אז הקישור מאוד ברור. היה קשר בין הפעולות הישראליות לבין פעולות המחבלים, ראשית דרך המחבלים ישירות, שנית דרך האמריקנים, ושלישית דרך האירופאים".

לטענת אסד, ההודעה של ארצות הברית כי מנהיג אל קעידה בן לאדן נהרג, וכי אל בגדאדי מנהיג דאעש נהרג, לא נכונים. "כשסדאם חוסיין נלכד, הם הראו אותו, כשהוא הוצא להורג הם הראו את אירוע ההוצאה להורג, כשילדיו נהרגו הם הראו את גופם, אותו דבר עם קדאפי מלוב, מדוע לא הראו לנו את גופתו של בן לאדן? מדוע לא הראו לנו את גופתו של אל-בגדאדי? פשוט זה סיפור מזויף על מלחמות נגד טרוריסטים ומבצע מאוד מתוחכם, אולי הם נהרגו ממוות טבעי". אסד הפליג כיד הדמיון הסורי. "הם היו זקוקים למישהו אחר, ואולי הם רצו לשנות את שמו של דאעש לשם אחר, בכדי להביא את דאעש כארגון מתון שיהיה שוב נגד הממשלה הסורית."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום