פרקליטי נתניהו על תיק שמעוני: ברור שתיק 4000 קורס

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו בתגובה להכרעת הדין בעניין איתמר שמעוני: "אם בית המשפט סגר היום תיק שוחד הרבה יותר חמור ממה שנטען בתיק 4000 - ברור שתיק 4000 קורס. הטענות נגד רה"מ הן חלק מאכיפה בררנית שזועקת לשמים"

חדשות בארץ 11.11.2019 | 15:32

בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שעות לאחר פסק הדין בעניין ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, שזוכה מסיקור אוהד, עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו אומרים כי במקרה של שמעוני, זה הרבה יותר חמור מתיק 4000 שבו לא נטען שראש הממשלה קיבל אפילו אגורה אחת.

"לא במקרה מעולם בהיסטוריה המשפטית של הדמוקרטיות לא היה תיק שקבע שסיקור חיובי זה שוחד. קביעה כזו תפגע באופן אנוש בחופש העיתונות שהוא מיסודות הדמוקרטיה" נמסר מטעמו של ראש הממשלה.

בתגובתם נכתב כי "מקרה אחד בלבד הובא לבית המשפט ב-2017. הקבלן דוידי קנה ב-600 אלף שקל אתר ביקורתי נגד ראש העיר אשקלון - ומייד סגר אותו. זה הרבה יותר חמור מתיק 4000 שבו לא נטען שראש הממשלה קיבל אפילו אגורה אחת. ובכל זאת בית המשפט זיכה את הנאשמים מהאשמה שסיקור חיובי הוא שוחד - ולא יצר את התקדים הזה.

לדבריהם, "אם בית המשפט סגר היום תיק שוחד הרבה יותר חמור ממה שנטען בתיק 4000 - רכישת אתר אינטרנט ביקורתי נגד ראש העיר ב-600 אלף שקל וסגירתו מייד לאחר הרכישה - ברור שתיק 4000 קורס".

"הטענות נגד ראש הממשלה נתניהו הן חלק מאכיפה בררנית שזועקת לשמיים: סחיטה באיומים של עד המדינה ניר חפץ, הפריצה הלא חוקית לטלפונים של דובריו ושיטפון ההדלפות הפליליות והמגמתיות נגד ראש הממשלה במטרה לנהל נגדו משפט שדה בדעת הקהל".

כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, צייץ לפני שעה קלה את מסקנותיו מקריאת פסק הדין: "הפרקליטות טעתה בכך שלא הכניסה את עניין הסיקור החיובי כסעיף אישום. אם היתה מכניסה השופטת יותר מרומזת שהיתה מרשיעה".

עוד כתב כי "כל הקריטריונים שהשופטת קובעת שסיקור חיובי מהווה טובת הנאה זה בול הדברים שלטענת הפרקליטות מתקיימים בתיק 4000: ההיבטים הכלכליים של בעל האתר (אלוביץ) והאינטרסים שלו (עיסקת בזק יס וכדומה), ההבטים שנדונים בין בעל האתר לנבחר הציבור (עדות פילבר, הפגישה בין נתניהו לאלוביץ), הפרסומים באתר שנובעים רק מהקשר בין נתניהו לאלוביץ, ההתערבות היא בנושאים פרסונליים בנושאים אישיים ומשפחתיים (תמונות שרה נתניהו). וכותרות טובות לבני המשפחה, ההתערבות כוללת התערבות של מקורבי נבחר הציבור( בנו ורעייתו) וכוללת התערבות בניסוח הכותרות, תמונות, מיקום הידיעות, התערבות בפרסומים ביקורתיים כלפי יריבים, התערבות בפרק זמן ממושך ומספר פעולות". לדבריו, "בפרקליטות בהחלט מרוצים מהקביעות בתיק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום