לאחר פסילת שיטת גרין, משרד הבריאות אישר את 'המשחה הכתומה'

שיטת גרין לטיפול בכוויות באמצעות רפואה אלטרנטיבית, נפסלה על ידי משרד הבריאות, אך לאחר בדיקות אישרו את "המשחה הכתומה" לטיפול בכוויות • חקירת המשטרה נגד הרב נח קלין לא העלתה דבר ונסגרה

בריאות 11.11.2019 | 14:16

המשחה הכתומה צילום: יח"צ

כשלוש שנים לאחר שמשרד הבריאות פתח בבדיקה לבחון את את 'שיטת גרין' לכוויות, במסגרתה נפתחה חקירת משטרת במרחב דן - התקבל האישור המיוחל ומשחת קלין שעברה שינויים קלים, אושרה לייצור שיווק והפצה.

מדובר במהלך שנמשך מזה כשנה, לאחר שבמשרד הבריאות הבהירו לנח קלין כי במידה והמשחה תוגדר "תמרוקים", הוא יוכל לייצר אותה במעבדה ואף לשווק את המשחה שכבר עשתה פלאים.

בעקבות כך, פנה קלין בסיוע אפי פלדמן וישראל אלתר מנהלי איחוד הצלה בני ברק, למעבדת "דיוה תעשיית תמרוקים ובשמים" בתל אביב, שם לאחר מספר ניסויים יצרו גירסה מצומצמת ושלחו למשרד הבריאות לבדיקה, ועם קבלת כל האישורים הנדרשים, בוצע לפני מספר חודשים ייצור של 50 קילו, ומאז הייצור רק הולך וגובר.

יצויין, כי השיטה פותחה על ידי הגברת חיה גרין מירושלים, ואנשים בריכוזי הציבור החרדי לומדים ממנה את המרכיבים, אולם יתכן וכל אחד מהם יוצר אותה בשיטה מעט שונה.

בשנת 2016, אלול תשע"ו, בעקבות מקרה של ילד שאושפז בבית החולים לאחר שטופל באמצעות "שיטת גרין" לכוויות - ושוחרר במצב טוב, משרד הבריאות החליט לבחון את חוקיות השימוש במשחה הפופולרית בקרב המגזר החרדי.

כפי שדווח בזמנו ב'בחדרי חרדים', במקביל, נפתחה חקירת משטרה במסגרתה הגיעו חוקרי משטרה לביתו של הרב נח קלין בבני ברק כשבידיהם צו חיפוש, החרימו את חומרי הטיפול ועיכבו אותו לתחנת המשטרה שם הוא נחקר פחות משעה, בחשד להתחזות לרופא וברוקחות ללא תעודת משרד הבריאות.

בבתי החולים משתמשים לכוויות בשיטת הרפואה הקונבנציונלית, טיפול תרופתי על מנת לרפא את הכוויה. על מנת להחזיר את העור לקדמותו, מבצעים השתלת עור ולעיתים גם טיפולים פלסטיים.

לעומת זאת, שיטת גרין היא בשיטת הרפואה האלטרנטיבית, כאשר הטיפול בריפוי הכוויה, משליך גם על ריפוי העור ומניעת צלקות. השיטה מוכרת מאוד בקרב המגזר החרדי וגם במגזר הכללי. יצויין, כי בבתי החולים מתנגדים לשיטה זו, אך לא מעט פעמים אחיות ממליצות (בשקט) למטופלים להתעניין במשחת גרין וממליצים עליה.

כאמור, עם סגירת תיק החקירה במשטרה וסיום בדיקת משרד הבריאות, לפני מספר חודשים התקבל האישור המיוחל לרפואה האלטרנטיבית בשיטת גרין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום