החרדי נתקע בשבת וחג וניצח בבית המשפט

חרדי שנדרש לעבור בשבתות וחגים דרך שער אלקטרוני, נמנע מלנוע בגלל חילול השבת, הוא פנה לבית המשפט והשופט הכריע לטובתו • "זה מסר פשוט, זה ארצות הברית של אמריקה"

חדשות בעולם 10.11.2019 | 15:34

חרדי עם טלית. אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

לייקווד: יהודי חרדי זכה בתביעה נגד בעלי שטח שגידרו את המקום בגדר אלקטרונית, מה שמנע ממנו לעבור במקום בשבתות וחגים.

בכתב התביעה נטען, כי "התושבים החרדים לא יכולים להגיע לבית הכנסת ולאירועים בשבתות וחגים, בנוסף התושבים לא יכולים להזמין אליהם אורחים לאחר שהם חייבים להשתמש בכרטיס אלקטרוני, דבר שאסור על פי הדת היהודית".

השופט פסק שהנתבעים ישלמו את הוצאות המשפט כ-86.000 דולרים. חברת הדיור תשלם את הסכום, וזאת לאחר פסיקת השופט בחודש אפריל האחרון כי הגדר חייבת להיות מנוטרלת מחשמל בשבתות וחגים. בסוף השבוע נקבע שגם את ההוצאות תשלם חברת הדיור.

לאחר ההחלטה של בית המשפט בחודש אפריל האחרון, אמר גורביל גריוואל, התובע המחוזי, כי "ההסכם הזה צריך לשמש תזכורת לאגודות דיור, שהן חייבות להיות קשובות לאמונות הדתיות של תושבי האזור, וזה לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא זה החוק".

התביעה הוגשה לראשונה ב-2017. ולאחר ההחלטה בחודש אפריל האחרון לחייב את חברת הדיור לבטל את פתיחת השערים עם כרטיס אלקטרוני בשבתות וחגים, בסוף השבוע הגיעה הניצחון הסופי לחרדים, בית המשפט פסק כי חברת הדיור חייבת לשלם כ - 86 אלף דולר הוצאות משפט.

אחד מתושבי האזור שתבע את חברת הדיור, אמר לתקשורת המקומית. "זה מסר פשוט, זה ארצות הברית של אמריקה, אתה צריך להבין אנשים, אתה לא יכול פשוט לנסות לעשות (מדיניות) כי אתה אנטי יהודי, אנטי-היספני, אנטי שחור, ואז לסווג אותם אחרת, זה לא יעבוד."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום