האנטישמים איימו על חייה של ניצולת השואה; הוצמדה לה אבטחה

ליליאנה סגרה - יהודיה ניצולת שואה מאיטליה שאיבדה את משפחתה בשואה, קיבלה אבטחה משטרתית בעקבות איומי רצח מימניים קיצוניים • סגרה הפכה לסנטורית לכל החיים על ידי הנשיא סרג'ו מטארלה

חדשות בעולם 10.11.2019 | 14:04

pixabay

ליליאנה סגרה בת ה -89, שמונתה לסנאטורית לכל חייה בפרלמנט האיטלקי - קראה למחוקקים אחרים להקים ועדה למאבק בשנאה גזענית ואנטישמית.

מפלגות הימין והלאומיות של איטליה, כולל מפלגת "פורצה איטליה" של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני - נמנעו כולם מההצבעה.

למרות זאת הפרלמנט האיטלקי הצביע בעד ההצעה. לטענת המתנגדים, מכיוון שלא הייתה בהצעה גם התייחסות לאיסלאם הקיצוני באנטישמיות, וחשש שהצעה כזו תגביל את חופש הביטוי.

סגרה אמרה לאחר ההצבעה, כי "פניתי אל מצפונם של כולם וחשבתי שוועדה נגד שנאה כעיקרון תתקבל על ידי כולם", כך אמרה ב -31 באוקטובר.

מאז היא דיווחה, כי קיבלה עד כה 200 הודעות שנאה ביום. אמצעי הביטחון שאושרו כוללים ליווי של שני שוטרים בכל זמן שסגרה זקוקה לו.

בתוך כך, מהפרקליטות במילאנו נמסר כי היא פתחה בחקירת מסרי השנאה שהופנו לסנאטורית וביקשה את עזרת יחידת המשטרה נגד טרור באיטליה. כך דווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".

סגרה נולד במילאנו בשנת 1930, וברחה מרדיפות הנאצים באיטליה עם אביה בדצמבר 1943. הם ניסו להשיג מקלט בשווייץ, אך ללא הצלחה, הזוג נשלח ברכבת למחנה ההשמדה אושוויץ בפולין הכבושה בידי הנאצים חודש לאחר מכן, שם נרצחו אביה וסבא וסבתא שלה.

יחד עם אסירים יהודים אחרים שהועברו מאושוויץ בינואר 1945, נלקחה סגרה למחנה הריכוז רוונסברוק בגרמניה. כעבור מספר שבועות היא הועברה למחנה אחר שהופעל גם הוא על ידי הנאצים, ובסופו של דבר היא שוחררה על ידי הצבא האדום. סגרה הפכה לסנטורית באיטליה, במינוי לכל החיים, על ידי הנשיא סרג'ו מטארלה בינואר 2018.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום