בדרך לנשיא יהודי בבית הלבן? מייקל בלומברג שוקל לרוץ לנשיאות ארה"ב

המיליארדר האמריקני מייקל בלומברג, שכיהן בעבר כראש העיר ניו יורק, שוקל להגיש מועמדותו למירוץ לנשיאות 2020, מטעם המפלגה הדמוקרטית. יועצו אמר כי הוא מודאג מכך שהמועמדים הנוכחיים של המפלגה הדמוקרטית "לא יצליחו לנצח את טראמפ"

חדשות בעולם 8.11.2019 | 12:59

מרים אלסטר, פלאש 90

המיליארדר האמריקני מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שוקל להצטרף למירוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020. מטעמו נמסר כי הוא סבור שחיוני להביס את דונלד טראמפ ושאיש מהמועמדים הדמוקרטים כעת אינו מסוגל לעשות זאת.

בלומברג, בן 77, הוא יהודי. אם אכן ירוץ ויזכה, הוא יהיה הנשיא היהודי הראשון. טרם נערכו סקרים שיבדקו עד כמה מוכנה ארה"ב להושיב יהודי בבית הלבן. אין שום ודאות שבלומברג יחליט לרוץ, בסופו של דבר, אך הוא נוקט את הצעדים הפרוצדורליים המתבקשים, לרבות קביעת נוכחות רשמית במערכת הקלפיות של המדינות השונות לפני מועד היעד של כל מדינה.

"אנו צריכים לסיים את העבודה ולהבטיח שטראמפ יובס, אך מייק מודאג מאוד מכך שאף אחד מהמועמדים לא יוכל לעשות זאת", אמר יועצו הפוליטי של בלומברג, האוורד וולפסון בהצהרה שפרסם הלילה. וולפסון הוסיף כי הישגיו של בלומברג, הכוללים את תפקיד ראש העיר הגדולה ביותר בארה"ב, בניית החברה שלו בעצמו ותרומות למטרות פילנתרופיות רבות, יחד עם יכולת המנהיגות שלו, יכולים להספיק כדי לנצח את הנשיא הרפובליקני.

בלומברג עם ראש הממשלה נתניהו, בתפקידו כראש עיריית ניו יורק. צילום: מרק ישראל סלם, POOL

לפי הדיווחים, בלומברג, שמחזיק בסוכנות הידיעות וערוץ טלוויזיה הנושאים את שמו, צפוי להגיש את המסמכים הדרושים כדי להתמודד לנשיאות השבוע במדינת אלבמה. אם ייכנס למרוץ, בלומברג יתמודד מול המועמדים הדמוקרטיים המובילים – ג'ו ביידן, אליזבת וורן, וברני סנדרס. אחד היתרונות המרכזיים שלו על המועמדים האחרים, הון בלתי מוגבל למימון הקמפיין.

בלומברג אמר בתחילה כי אין בכוונתו להיכנס למרוץ למועמדות הדמוקרטית ב-2020 בגלל ההובלה של ביידן. אולם מאז עלו ספקות לגבי יכולתו של ביידן להשיג את המועמדות הדמוקרטית, ושני המועמדים האחרים שנמצאים מיד אחריו בסקרים, הסנאטורים אליזבת וורן וברני סנדרס, לא נתפשים על ידי בלומברג כמי שמסוגלים לנצח את הנשיא דונלד טראמפ בבחירות.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום