ליצמן: "היתה לנו הסכמה עם ליברמן על שינויים קטנים בחוק הגיוס"

יו"ר יהדות התורה על יוזמת דרעי: "אין לזה היתכנות, זה לא יביא להכרעה ולא נתמוך בזה". מסביר את הנאמנות לנתניהו: "לליכוד ולמפלגות החרדיות יש אינטרסים משותפים". על כחול לבן: "יש הבדל של שמיים וארץ בין גנץ ולפיד ביחס לחרדים"

פוליטי 8.11.2019 | 10:58

יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מדגיש שלא יסכים לפשרות בנושאים עקרוניים: "אני לא יכול להגיד שאני מוכן לוותר על איסור תחבורה ציבורית בשבת. אני לא יכול להגיד שאני מוותר על אי התרת נישואים אזרחיים, ולא יכול להגיד שאני מוותר על גיוס במתווה שהסכמנו. אותו מתווה שליברמן הסכים עליו, כמו עוד הרבה דברים שהסכים איתנו עליהם, וברגע האחרון הפך את עורו".

בראיון ל'ישראל היום' התייחס לדבריה של איילת שקד שאמרה כי על החרדים להתפשר, "מה שהיה לנו להגיד לה, אמרנו בישיבת ראשי המפלגות. היה עדיף אם היא לא היתה אומרת את הדברים. גם היא מבינה את זה, לדעתי. היא חזרה והצהירה על הנאמנות שלה ושל בנט לגוש, והכל בסדר".

ליצמן התייחס לישיבת ראשי הבלוק ואמר כי, "היינו גם השבוע אצל נתניהו. כולם חוזרים ומאשרים שהם חלק מהבלוק". לדבריו, בפגישות ראשי הבלוק, "מדברים על כל מיני דברים, מעירים הערות על המצב, וגם לפעמים מעירים לחברים. ברור לכולנו שאין מצב שנשבור את הבלוק. אנחנו מקבלים דיווח על מה שהיה, אם היו פגישות בין נתניהו לגנץ או בין הצוותים של המו"מ".

"השבוע כולם דיברו על זה שאנחנו לא רוצים ללכת לבחירות נוספות, וכך עלתה ההצעה של דרעי לעשות בחירות רק לראשות הממשלה, בחירה ישירה מיידית", סיפר סגן השר על יוזמת דרעי לבחירות ישירות לראשות וממשלה, אך ממהר להבהיר שלא הסכים לכך, "אין לזה היתכנות, זה לא יביא להכרעה ולא נתמוך בזה".

לדבריו, "אני מבין מנתניהו שהוא רוצה להגיע לאחדות. שהוא, יריב לוין וזאב אלקין (צוות המו"מ של הליכוד) מחפשים את הדרך, ושהם שומרים עלינו בכל הדברים. כשבני גנץ צלצל אלי להזמין אותי לשיחה, הייתי הגון ואמרתי לו שיש לי שני נציגים, אלקין ולוין". הוא מסרב להרחיב, "אני לא מתייחס למו"מ. יש צוות מו"מ, דבר איתם".

הוא הסביר את הנאמנות לנתניהו, "הכרת הטוב ונאמנות. לליכוד ולמפלגות החרדיות יש אינטרסים משותפים. אין סיבה לפרק את זה, צריך לשמור על זה בכל מחיר. האלטרנטיבה היא הזמירות ששומעים מלפיד וחבריו, שהיום הם גרועים יותר מאנשי מרצ. במרצ מתעסקים בנושאים הקשורים בפלשתינים, ולא בחרדים. אני לא מסכים איתם, אבל הם לא תוקפים אותנו. לפיד אומר עלינו דברים נוראיים".

עוד תקף את כחול לבן, "למה באים בתלונות לבלוק שלנו? למה אף אחד לא שואל על הבלוק שלו? אולי שיתפרק מהבלוק שלו עם לפיד ויפתור את כל הבעיה? לפיד הוא זה שמוביל את כל הדברים. יש הבדל של שמיים וארץ בין גנץ ולפיד ביחס לחרדים, ביחס למסורת, וגם ביחס לנתניהו. לפיד מוביל את גנץ".

המראיין יהודה שלזינגר שאל את ליצמן מה צריך לקרות כדי שיוכל לשבת עם לפיד, "כל אדם יכול לחזור בתשובה. הוא יכול לתמוך במתווה הגיוס שאנחנו מסכימים לו, הוא היה צריך לתמוך בתקציבי הישיבות כשזה עלה לדיון. לתמוך בביטול כל הגזירות שעשה נגדנו. הוא יכול לחזור בתשובה, אבל אז הוא לא יהיה יאיר לפיד, הוא יהיה בני גנץ", השיב סגן השר.

יו"ר יהדות התורה דחה את ההאשמות כי אנו נמצאים בפלונטר הפוליטי המתמשך בעקבות סירובו להתפשר על חוק הגיוס, "הכל סיפורים. היתה בינינו הסכמה על חוק הגיוס, על השינויים הקטנים. איווט חיפש את הראש של נתניהו. אם זה לא היה הגיוס, זה היה הכותל, או כל נושא אחר. הכל סיפורים. הלכנו לבחירות כי ליברמן רצה את הראש של נתניהו".

"הוא הסכים לכל הדברים האלה. לחוק הגיוס הראשון התנגדנו בתוקף. הוא אומר שזה חוק שהסכמנו עליו, זה שקר. זה חוק לא טוב. יש הוראה ברורה בכתב של מועצת גדולי התורה שאומרים להתנגד לחוק הגיוס. זהו".עוד הוסיף, "לא ביקשנו לשנות כלום, רק לשמור על הסטטוס קוו. רצו לשנות דברים, להעביר את הכותל לרפורמים, להתחיל לעבוד בשבת, כל הדברים שמנוגדים לסטטוס קוו. אנחנו בסך הכל ניסינו לשמור על המצב הקיים. אין לי שום חשבון נפש לעשות. הלכנו עם דעת מועצת גדולי התורה. מי ששומע לדעת תורה לא טועה".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום