דרעי: "היינו מוכנים להתפשר, אבל יש מי שמחשק את גנץ ומונע הסכמות"

יו"ר ש"ס על יוזמתו לבחירות ישירות לראשות הממשלה: "הבנה שמי שיבחר הוא יהיה ראש הממשלה והצד השני יקבל את זה ויתמוך בו ובממשלתו כרצון העם". לדבריו, "גם אם תהיה הכרעה בבחירות הממשלה הבאה תוקם רק לאחר חג הפסח"

פוליטי 7.11.2019 | 16:08

הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא מתייאש מיוזמתו לקדם בחירות ישירות לראשות הממשלה ומשוכנע כי זהו בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי: "הפתרון הנכון הוא לחוקק שוב את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה ולקיים בחירות אך ורק לראשות הממשלה בין נתניהו וגנץ. מתוך הבנה שמי שיבחר הוא יהיה ראש הממשלה והצד השני יקבל את זה ויתמוך בו ובממשלתו כרצון העם", אמר בראיון ל'הדרך'.

בשיחה עם שמעון ליברטי טען כי, "לנו בש"ס אין שום סיבה לחשוש מבחירות נוספות, הוכחנו בשנה האחרונה שוב ושוב את כוחנו שרק הולך וגדל, במערכות הבחירות השנה זינקנו במעל ל-90,000 קולות חדשים שהביעו את אמונם במועצת חכמי התורה ובתנועת ש"ס ואני בטוח שאם יהיו בחירות נתחזק עוד יותר, אך כפי שכבר אמרתי, היינו מעדיפים להישאר עם המנדטים שקיבלנו ולהתחיל כבר לעבוד, בחירות נוספות יזיקו למדינה וצריך לעשות הכל למנוע אותן".

עוד הסביר השר כי, "כבר חודשים ארוכים שמשרדי הממשלה ועבודת הכנסת משותקים בשל כך שאנחנו בממשלת מעבר, זהו מצב בעייתי הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. בחירות שלישיות כעת הן מיותרות ואף מזיקות למדינה, וגם אם תהיה הכרעה בבחירות הממשלה הבאה תוקם רק לאחר חג הפסח, מה שיכפה עלינו עוד חצי שנה של 'ממשלת מעבר' על כל המשתמע מכך, לרבות העובדה שלא נוכל להעביר את תקציב המדינה מה שיעמיק את הבעיות".

"כמובן, שהיה עדיף להקים ממשלת אחדות רחבה, כפי שקראנו שוב ושוב מעל כל במה אפשרית, לרבות השבוע במהלך האזכרה שערכנו למרן רבנו זצ"ל בכנסת וציטטנו את מכתבו ליצחק שמיר ושמעון פרס בקריאה להקים ממשלת אחדות. אנחנו היינו מוכנים להתפשר ולהגיע להסכמות, הענקנו לצד השני מחצית משרי הממשלה, מתווה הנבצרות שהציע הנשיא ועוד, אבל לצערנו נראה שיש מי שמחשק את גנץ ומונע ממנו להגיע להסכמות שיהיו הכי טובות בשבילו", דברי דרעי.

כזכור, דרעי הציע השבוע בישיבת ראשי בלוק הימין-חרדים כי במקרה ולא יעלה בידו של גנץ לממש את המנדט ולהקים ממשלה, יוכרזו בחירות ישירות לראשות הממשלה בלבד בין נתניהו לגנץ. על פי הדיווח ראש הממשלה לא השיב בחיוב להצעה. על פי ההערכות, בכדי לחוקק חוק בזק שכזה נדרשים 61 תומכים כאשר ההערכה היא שיושג רוב להצבעה בתמיכת 'ישראל בתינו'

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן מתנגד ליוזמה וגם עמיתו יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסתייג ממנה. "אנחנו מתנגדים ליוזמת הבחירות הישירות, מדובר ברעיון מעניין ברמה תיאורטית אך לא יישומי. ללא הסכמים קואליציוניים שיחתמו לפני הליכה לבחירות ישירות, אין שום הגיון ביוזמה. נחזור לאותו הפלונטר", צוטטו גורמים ב'יהדות התורה'.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום