מאמר המערכת בעיתון היהודי המפורסם "רק לגויים"

העיתון היהודי המפורסם בממלכה הבריטית, יוצא במאמר מערכת מיוחד שפונה "רק לגויים" - זאת לקראת הבחירות שיתקיימו לראשות הממשלה ב-12 בדצמבר | במאמר מוסבר גם לגויים מדוע המועמד ג'רמי קורבין הינו מסוכן 

חדשות בעולם 7.11.2019 | 15:59

קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: pexels

העיתון "ג'ואיש קרוניקל" הבריטי, עיתון מוביל ומפורסם מאד בממלכה הבריטית בקרב היהודים וגם כאלה שאינם, יוצא במאמר מערכת חריף שפונה "רק לגויים" (כלשון כותרת המאמר).

"לכל אזרחי בריטניה, העמוד הראשון - מופנה לא לקוראים הרגילים שלנו, אלא למי שלא קורא אותנו בדרך כלל", במילים אחרות, לגויים.

הרוב המכריע של יהודי בריטניה מחשיב את ג'רמי קורבין (מנהיג האופוזיציה) כאנטישמי. בסקר האחרון, בחודש שעבר, הנתון היה 87 אחוז.

"לשים את עצמך בנעליו של אדם אחר, או קבוצה אחרת, יכול להיות קשה. אך אנו מאמינים שחשוב - ודחוף - שתעשו זאת", נכתב במאמר המערכת. "ייתכן שהעובדה שכמעט מחצית (47 אחוז) מהקהילה היהודית אמרו באותו סקר שהם "ישקלו ברצינות" להגר באם מר קורבין ינצח ב-12 בדצמבר, אנחנו רוצים להעניק לכם אינדיקציה איך זה מרגיש להיות יהודי בריטי בתקופה שהאופוזיציה הרשמית מובלת על ידי אדם שנחשב ברבים שהוא אנטישמי".

"יש גזענות מכל צדדי הפוליטיקה ויש לקרוא לזה בקול גדול, ובשמו בכל מקום בו הגזענות נמצאת, ההיסטוריה אילצה את הקהילה שלנו להיות מסוגלת להבחין בקיצוניות ככל שהיא מתגלה - ובחירתו של ג'רמי קורבין למנהיג מפלגת העבודה בשנת 2015 היא דוגמא אחת לכך".

המאמר ממשיך, "לאורך הקריירה שלו, הוא פיתח קשר עם אנטישמים ותומכים כמו פול אייזן, סטיבן סייזר ורהאד סלאח. הוא תיאר ארגונים כמו חמאס, אשר אמנת המייסדים שלהם מחייבת אותה להשמדת כל יהודי על פני כדור הארץ כ"חבריו". הוא הניח זר פרחים לכבוד מחבלים שרצחו יהודים. הוא העליב את היהודים עם המילה "ציונים" - המילה שמשתמשים אנטישמים כשהם מתכוונים ל"יהודי". מכיוון שהם חושבים שהיא מאפשרת להם להתחמק מזה - כחוסר הבנה של "אירוניה אנגלית".

"היו כאלה שקיוו שהוא עשוי להשתנות כמנהיג. אבל ההפך קרה. חוסר המעש כמעט המוחלט של מר קורבין ושאר הנהגת מפלגת העבודה בהתמודדות עם אנטישמים במפלגה, הולידו אותם ועודדו אחרים. ואכן, מר קורבין ובני בריתו הפריעו לפעולה נגד הגזענים".

"במקום להקשיב וללמוד מגופים יהודיים מהזרם המרכזי כמו מועצת הנבחרים, ומועצת המנהיגות היהודית, מר קורבין התייחס אליהם ובהמלצותיהם בבוז - ונתן תמיכה לארגוני שוליים שהוקמו אך ורק כדי להכחיש את קיומה של האנטישמיות במפלגת העבודה".

"מה הפלא שיהודים חוששים מהסיכויים של מר קורבין כראש ממשלה? כיצד יכולות השקפותיו הגזעניות של מנהיג המפלגה - והפחד העמוק שהוא מעורר בקרב מיעוט אתני - לא להיות בין הנושאים הבסיסיים ביותר?".

"לכן אנו מחפשים את תשומת ליבכם, אם האיש הזה ייבחר לראש הממשלה הבא שלנו, המסר יהיה בוטה".

"אנו מאמינים כי הרוב המכריע של העם הבריטי מתעב את הגזענות. אנו רק מבקשים שכשאתם מצביעים, תתמקדו בזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום