במשך 4 שנים: ריגל אחר גולים איראניים עד שנעצר

תוך התחזות לעיתונאי, אסף אזרח שוודי ממוצא עיראקי מידע על אזרחים איראניים שגלו לשבדיה • הפעילויות שלו כללו איסוף מידע מפורומים באינטרנט שבהם מצא מספרי טלפון וכתובות, צילם לוחיות רישוי ופרטי כניסה לקבוצות באינטרנט של חברי הקהילה האוואזית

חדשות בעולם 7.11.2019 | 15:40

אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרח שוודי ממוצא עיראקי, הואשם באיסוף מידע על קהילת אוואזי (גולים איראניים) ושיתוף פעולה עם כוחות הביטחון האיראניים.

האיש בן 46 ריגל אחר גולים איראניים במקור מהעיר אהוואז, במערב איראן, שמתגוררים בשוודיה. הוא עקב אחריהם והעביר עליהם מידע במשך תקופה של ארבע שנים, בין אפריל 2015 לפברואר 2019 עת נעצר. כך דווח בסוכנות הידיעות הגרמנית DW.

קהילת אוואזי הם מיעוט אתני ערבי המתגורר במחוז חוזסתאן במערב איראן. על פי דו"ח "אמנסטי הבינלאומי", קבוצת המיעוט עומדת בפני אפליה ורדיפה מצד הרשויות שם. הרבה מהם הצליחו להגר לשוודיה, אך נתונים לגבי מספר האוואזים המתגוררים בשבדיה לא ידועים.

האיש הואשם באיסוף מידע אישי כשהוא מתחזה לעיתונאי של עיתון ערבי, לאחר שצילם נציגי ועידת אוואזי ומשתתפיה בהפגנה בבלגיה, הולנד, שוודיה, נגד המשטר האיראני, כך אמר התובע הנס-יורגן אנסטרום בהצהרה.

הפעילויות שלו כללו איסוף מידע מפורומים באינטרנט שבהם מצא מספרי טלפון וכתובות, צילם לוחיות רישוי ופרטי כניסה לקבוצות באינטרנט של חברי הקהילה האוואזית. לטענת התובע השבדי, האיש ששמו לא פורסם, שיתף את המידע עם כוחות הביטחון האיראניים בטהרן או ברשת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום