כחצי שנה אחרי: טרם הוחלט אם לפתוח בחקירה נגד תוקפי יענקי רוזנברג

166 ימים חלפו מאז מעצרו האלים של יענקי רוזנברג בערב ל"ג בעומר • למרות הזמן הרב שחלף מאז - פרקליטת מח"ש טרם החליטה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטרים המעורבים ונעשתה רק בדיקה • האם סופה של הפרשה המזעזעת הזו להיקבר?

חרדים 6.11.2019 | 23:26

תקיפת יענקי רוזנברג צילום: המצלם

166 ימים חלפו מאז מעצרו האלים של יענקי רוזנברג בערב ל"ג בעומר על ידי שוטרים, תוך כדי שדם ניגר מפניו והוא זועק "אני חינוך מיוחד, אני "שיח סוד", "מאמי אני רוצה הביתה".

כחמישה שבועות לאחר תחילת הבדיקה במח"ש, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', זו הסתיימה ותיק החקירה הונח על שולחנה של פרקליטה בכירה במחלקה לחקירות שוטרים. אולם למרות הזמן הרב שחלף מאז, פרקליטת מח"ש טרם החליטה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטרים המעורבים.

מיד לאחר האירוע, חוקרי מח"ש פתחו בבדיקה, ופנו מיוזמתם לברוך ואסתי רוזנברג, הוריו של יענקי (23) בעל מנת משכל גבולית, אך אלה בחרו שלא לגשת מיד למסור עדות, אלא לקבל ייעוץ מעורך הדין עמית חדד, ורק אז הגישו תלונה במחלקה לחקירת שוטרים.

עד כה, לא נפתחה חקירה אלא בדיקה. אמנם השוטרים והשוטרות שנכחו במקום תושאלו ונחקרו במח"ש, אך לא תחת אזהרה. באם יוחלט לפתוח בחקירה, השוטרים הרלוונטיים יוזמנו לחקירה נוספת, דומה, אלא שהפעם החקירה תהיה תחת אזהרה. משמעות ההחלטה לפתוח בחקירה, בשלב זה, היא הגשת כתבי אישום נגד המעורבים.

במשטרה לא נקטו בסנקציות או הליכים משמעתיים נגד השוטרים, מאחר ומהבדיקה הפנימית שנערכה עלה כי לא נפל פגם בהתנהלות השוטרים. מאחר ובמח"ש החל הליך בדיקה, המשטר הותירה את הטיפול למחלקה לחקירת שוטרים.

על פי המסתמן, הפרקליטה מהמחלקה הפלילית במח"ש תחליט שלא להעמיד לדין את השוטרים, לפחות את מרביתם, והעניין יועבר למחלקת המשמעת של משטרת ישראל, להם כלים שונים להענשת שוטרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום