בהתערבות ראש הממשלה: השביתה שתוכננה ברשויות המקומיות בוטלה

בהתערבות ראש הממשלה: השביתה המתוכננת ברשויות המקומיות מחר בוטלה לאחר הסכמת הממשלה לדרישות של השלטון המקומי • הוסכם על קבלת כלל התקציבים הנדרשים לשירותי החינוך, רווחה, בניית מוסדות חינוך, מענקי סיוע לרשויות מוחלשות ועוד • חיים ביבס: "התקציבים שהושגו מנעו את קריסת הרשויות" 

כלכלי 6.11.2019 | 16:15

הישיבה שהובילה לביטול השביתה צילום: קובי גדעון, לע"מ

בהתערבות שר הפנים אריה דרעי וראש הממשלה נתניהו, הוסר היום (רביעי) איום השביתה ברשויות המקומיות שהיתה אמורה להתקיים מחר.

השר דרעי הנחה היום את מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לגבש מתווה לפתרון מענקי האיזון לרשויות לשנת 2020.

בדיון אצל מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, בהשתתפות מרדכי כהן יו"ר מרכז שלטון מקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, סגן יו"ר מרכז שלטון מקומי, בני ביטון ומודר יונס, יו"ר פורום ראשי הרשויות הערביות, סוכם כי משרד הפנים יודיע תוך 10 ימים על מענקי האיזון לשנת 2020, על בסיס תקציב בסך 3.150 מיליארד שקלים.

שר הפנים, אריה דרעי אמר בתגובה: "אני שמח שהגענו להסכם שיאפשר לרשויות המקומיות להתנהל באופן תקין גם בתקופת ממשלת המעבר. חשוב שהשביתה נמנעה ונחסך סבל מיותר מתושבי הרשויות ובעיקר להורים ולתלמידים".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "התקציבים שהשגנו מנעו את קריסת הרשויות ויאפשרו לרשויות מהפריפריה, המגזר הערבי והצפון לתת לתושבים שלהם את השירותים הטובים ביותר. אני מודה ומעריך את כל ראשי הרשויות שהיו שותפים למאבק החשוב ופעלו למען כלל תושבי מדינת ישראל."

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית מרחבים: "ראשי הרשויות, העיריות והמועצות, הביאו יחד להישג חשוב עבור תושבי ישראל ומנעו משבר וכאוס. התאחדנו כולם יחד למען מטרה משותפת: למנוע כאוס כלכלי ברשויות ושיאפשרו לנו להמשיך לעבוד ולהעניק שירותים איכותיים. העיכוב בהעברת תקציבי הממשלה גרם למשבר שהביא לעיכובים בתשלומים ופגע בביצוע פרויקטים חיוניים בהם בניית מוסדות חינוך, תשלומים עבור הסעות תלמידים ועוד. הזהרנו את משרדי הממשלה שאם כך יקרה, יעברו עוד שנים עד שיתוקנו הנזקים ועד שיהיה ניתן לחדש את הבנייה. אני מודה לכל ראשי הרשויות, לראש הממשלה ולשרי האוצר והפנים ואנשי משרדם על התערבותם, שהביאה לפתרון המשבר ומנעה את השביתה."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום