"בדיונים עם גורמים מדיניים": משפחת יששכר ביטלה העתירה נגד ההסגרה

משפחת יששכר חוזרת בה מהעתירה נגד הסגרת ההאקר הרוסי: "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו". עורכי דינה: "ההערכה היא שמשיכת העתירה תסייע במאמצים לשחרורה". אמה: "אני נותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה"

מדיני 5.11.2019 | 17:42

יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטיה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה, ביקשו היום (שלישי) למחוק את העתירה לביטול צו ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, עליו חתם בשבוע שעבר שר המשפטים אמיר אוחנה. יפה יששכר, אמה של נעמה, אמרה כי, "לאחר לבטים קשים מנשוא, החלטתי לחזור בי מההחלטה לערער על הכרעת שר המשפטים והחלטת בית המשפט העליון של מדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית. נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו". עוד הוסיפה: "אני מתפללת שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה".

העתירה הוגשה ביום חמישי שעבר לבג"ץ, ובה ביקשה המשפחה לא להסגיר את ההאקר הרוסי אלכס בורקוב לארה"ב. כעת פנתה האם לעורכי הדין של נעמה וביקשה למחוק את העתירה. מנימוקי הבקשה עולה כי, "חלה התפתחות בדין ודברים בין בני המשפחה לבין גורמים מדיניים" וכי משיכת העתירה תוביל למאמצים "אפקטיביים וממוקדים" לשחרורה.

גם אלכס בורקוב, ההאקר העצור, הגיש ביום ראשון עתירה נגד צו הסגרתו לארה"ב, כשזמן קצר לאחר מכן דן בג"ץ בפנייתה של הישראלית שכלואה ברוסיה. השופטת דפנה ברק-ארז הורתה על צו הביניים נגד ההסגרה, וקבעה כי יתקיים דיון נוסף בנושא ביום חמישי הקרוב. הצדדים – נעמה יששכר, בורקוב ומשרד המשפטים – נדרשו למסור את עמדתם המנומקת עד למחר (רביעי).

כזכור, בית המשפט בחימקי שבמוסקבה גזר לאחרונה שבע וחצי שנות מאסר בפועל על נעמה יששכר, שנעצרה לפני כמה חודשים והואשמה בעבירות סמים, זאת למרות לחץ מצד ישראל להקל בעונשה. רגע לפני גזר הדין, נחשף כי ישראל ורוסיה ניהלו מגעים לעסקת חילופי אסירים שמעלה לא מעט תהיות.

על פי ההערכה, גורמי ביטחון ומודיעין רוסים עומדים מאחורי ההצעה לשחרר את יששכר תמורת אלכסיי בורקוב, האקר רוסי שנעצר בישראל ב-2016. הגורמים משתמשים למעשה בה כקלף מיקוח בעסקה, על מנת לשחרר את בורקוב ולמנוע את הסגרתו לארצות הברית. עוד מודאגים בישראל מכך שהעונש שייגזר היום על יששכר יהיה כבד במיוחד – שבע שנות מאסר. זאת, בעקבות הסירוב לעסקה לשחרור ההאקר.

לפני שלוש שנים נפגש שר המשפטים של רוסיה עם שרת המשפטים דאז איילת שקד, וביקש שישראל לא תסגיר אותו לאמריקנים. הוא אף העלה אפשרות שהוא יוסגר לרוסיה ויעמוד למשפט שם. ההליך המשפטי בעניין הסגרתו נמשך ארבע שנים ולאחרונה נפסק בבית המשפט העליון העליון בישראל על הסגרתו. המהלך מצריך את חתימת שר המשפטים.

מנגד, ההתנהלות של הרוסים בעניין נעמה יששכר, נערה ישראלית-אמריקנית, מעלה תהיות לגבי שיקולים זרים בעניינה. היא נעצרה בקונקשן במוסקווה כשברשותה כאמור תשעה גרם של סם אסור. בתחילה סעיף האישום נגדה היה שימוש עצמי, אך לאחר שבועיים הוא שונה לסחר והברחת סמים, שלכאורה לא תואם לכאורה את נסיבות המעצר. כעת מבקשת התביעה ברוסיה לגזור עליה 8-3 שנות מאסר.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום