בעקבות רדיפה חילונית: הרב אלימלך פירר ביטל אירוע התרמה

באירוע שהיה מיועד לציבור הכללי תוכננו להופיע זמרים מהמגזר הכללי, אך בהתאם לגדרי ההלכה לא תוכננו להופיע זמרות באירוע, בעקבות כך החל מסע השמצות נגד הרב פירר, שבסופה החליט הערב לבטל את האירוע. מנגד: רבים מכל המגזרים הביעו תמיכה בפירר

חרדים 4.11.2019 | 23:19

בעקבות מסע השמצות שהוא עובר בימים האחרונים, החליט העסקן הרפואי אלימלך פירר לבטל אירוע התרמה שתוכנן עבור ארגון 'עזרא למרפא' המציין בימים אלו 40 שנה. באירוע שהיה מיועד לציבור הכללי תוכננו להופיע זמרים מהמגזר הכללי, אך בהתאם לגדרי ההלכה לא תוכננו להופיע זמרות באירוע. בעקבות כך החל מסע תעמולה נגד הרב פירר, שבסופה החליט הערב לבטל את האירוע.

הרב פירר שלח הערב מכתב לאפי הרשקוביץ', יו"ר עמותת ידידי העמותה: "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה. מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר".

מנגד, יצוין שהרב פירר זכה לגיבוי נרחב בקרב רבים במגזר החילוני, שסירבו להצטרף לכפייה החילונית. במשך השבוע הוא קיבל מכתבים מאנשים רבים, למשל מנשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק שכתב לו ברכה חמה לפועלו השיוויוני למען כלל ישראל, הוא קיבל מכתב מחתן פרס נובל פרופ' אומן, מפרופסור מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וביה"ח שיבא. ורבים נוספים.

אתמול יצא היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, להגנתו של הרב שנחשב למקורבו. "אני מכיר את הרב פירר זה כ-30 שנה ועוקב אחר פעילותו הבכורה באדיקות רבה", כתב וינשטיין במכתב פתוח. "אני עצמי העברתי במשך השנים מאות מקרים לטיפולו של הרב פירר. טיפול שמצטיין בבקיאות רפואית מופלאה ובאנושיות אין קץ. הרב פירר מעולם לא הבחין בין דתי לבין מי שאיננו כזה; בין יהודי לבין מי שאיננו כזה; בין גבר לבין אישה".

במפלגת האיחוד הלאומי הגיבו הערב על ביטול המופע: "הטרלול הליברלי ניצח. ביטול ערב ההתרמה למפעל החסד האדיר של הרב פירר הוא נקודת שפל בחברה הישראלית. כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק, שהציל ממוות מאות אלפים ללא שום הבדל, ושכל חטאו הוא אורח חיים של אדם דתי הפועל על פי ההלכה היהודית. אנחנו מתביישים".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום