ירדן: ישראל תחזיר את שני העצורים הירדנים

‏שר החוץ הירדני הודיע כי העצורים הירדנים, היבה א-לבדי ועבד א-רחמן מרעי, יחזרו לביתם עד סוף השבוע וישוחררו מהכלא הישראלי. אסיר ישראל נמצא בידי הירדנים

מדיני 4.11.2019 | 15:37

יניב נדב, פלאש 90

שר החוץ הירדני איימן ספדי, אמר כי "העצורים הירדנים בישראל, היבה אל לבדי ועבד א-רחמן מרעי, ישובו הביתה לפני סוף השבוע". הוא הוסיף בטוויטר: "ממשלת ירדן פעלה מהיום הראשון לשחרורם בהתאם להנחיות המלך עבדאללה, זאת תוך נקיטת כל הצעדים הנדרשים כדי להשיבם בשלום".

כזכור, בשבוע שעבר נעצר אזרח ישראלי לאחר שחצה את הגבול. הישראלי שרחץ בירדן, ועבר את הגבול הימי, נעצר על ידי הירדנים. לאחר המעצר טען יו"ר וועדת החוץ בפרלמנט הירדני, נידאל א-טעאני, כי הוא קלף מיקוח כדי להביא ל שחרור האסירים הירדנים. בהודעת הירדנים היום לא הייתה התייחסות לנושא אך סביר להניח כי העסקה כוללת את שחרורו.

כזכור, בישראל חושדים כי העצורה הירדנית, היבא אל לבדי, השובתת רעב כבר 38 ימים, הופעלה על ידי חיזבאללה בגיוס סוכנים. היא חשודה במגע עם סוכן זר ובתמיכה בטרור.

עורך דינה ג'ואד בולוס אמר לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגל"צ שהוא לא מבין מדוע היא עצורה. "היא ואני לא יודעים מה מיוחס לה. למה מחזיקים אותה פה? אם אזרחית ירדנית מסכנת את ביטחון האזור, למה לא להחזירה לירדן? תיפטרו מהסכנה, אל תעצרו אותה פה!", אמר.

בשבוע שעבר, הודיע שר החוץ הירדני איימן ספדי על החזרת השגריר בישראל להתייעצות בעקבות מעצרם של היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן מרעי.

ספדי אמר כי "לאור חוסר ההיענות מצד ישראל לבקשותינו מזה מספר חודשים לשחרר את היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן, והמשך כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר ירדן בתל אביב חזרה לירדן להתייעצויות כצעד ראשון".

ספדי הוסיף: "אנו רואים בממשלת ישראל אחראית לחייהם של אזרחינו, שמצבם הבריאותי הידרדר בחומרה במעצר שרירותי ובלתי חוקי. ננקוט בכל הצעדים החוקיים הנחוצים, ובצעדים דיפלומטיים כדי להבטיח את החזרתם בשלום הביתה. מעצר מנהלי הוא בלתי חוקי".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום