מנגיסטו חצה בעבר לעזה? הטענה וההתנצלות

ירון בלום סיפר כי השבויים הלוקים בנפשם שמוחזקים בעזה נכנסו בעבר לרצועה. המשפחה זעמה והכחישה ומתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה התנצל

חרבות ברזל 3.11.2019 | 18:36

באדיבות המשפחה

מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום, אמר הבוקר (ראשון) בראיון לכאן רשת ב' על האזרחים השבויים ברצועת עזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, כי "לפי מה שאנחנו מעריכים שניהם בחיים".

בלום הוסיף כי "שניהם חצו את הגדר בעבר והוחזרו - פעם אחת אברה מנגיסטו הוחזר, והישאם א-סייד חצה פעמיים והוחזר, כי חמאס הבין שהם לוקים בנפשם".

לדבריו, "בפעם השלישית, באופן ציני בחר החמאס להשאיר אותם אצלם, בניגוד לכל החוקים הבין-לאומיים. לצערי, הם מחזיקים אזרחים חולים ואנחנו עושים כל מאמץ כדי לשחרר אותם".

המשפחה זעמה ופרסמה הודעת תגובה: "במהלך ראיון שנתן הבוקר מתאם הפעולות להחזרת השבויים והנעדרים, ירון בלום, מסר בלום כי אברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה פעמיים קודם לחצייה שהביאה לשבייתו, ובשתי הפעמים הקודמות הוא הוחזר על ידי שלטון החמאס".

"משפחת מנגיסטו מבקשת להדגיש כי דברים אלה אינם נכונים, וחמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה, ככל שהם נוגעים לאברה מנגיסטו".

המשפחה הוסיפה, "ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחת מנגיסטו באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. המשפחה מצפה ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות".

בעקבות ההודעה הזועמת של המשפחה פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעת התנצלות בשמו של בלום, "מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום מבקש להביע התנצלות עמוקה על כך שבמהלך הראיון הבוקר ייחס בשגגה ניסיונות חצייה נוספים לאברה מנגיסטו. בלום התכוון להישאם א-סייד". בלום: "מתנצל מעומק ליבי".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום