מהבוקר: דוחות לנוסעים ב'נתיב פלוס' שלא כחוק

עד כה, בחודש האחרון, חילקה המשטרה התראות, ומהיום החלו גם קנסות בסך 500 שקלים למי שיסעו ב'נתיב פלוס' ללא מספר הנוסעים המותר • את האכיפה מבצעים שוטרי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרה • ולמה לא תתבצע אכיפה באמצעות ניידות • ומה לא טוב במצלמות?

רכב ותחבורה 3.11.2019 | 12:58

נתיב פלוס באזור נתניה. הפקקים נמשכים - האכיפה מתחילה | צילום: פלאש 90

המשטרה החלה הבוקר לחלק דו"חות תנועה לנהגים הנוסעים בנתיבי התחבורה השיתופית "נתיב פלוס" בכביש החוף ובנתיבי איילון – וזאת כאשר בכלי הרכב שלהם אין 3 נוסעים לפחות, בהתאם לחוק.

עד כה, בחודש האחרון, חילקה המשטרה התראות, אך כאמור מהיום החלו גם קנסות בסך 500 שקלים האחד.

את האכיפה יבצעו שוטרי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרה: גם כי ניידות תוספנה עומסים בנתיב וגם משום שמצלמות ללא שוטרים המתפעלים אותן בשטח יתקשו לתעד את פנים המכוניות.

כזכור, בסוף השבוע הודיע שר התחבורה סמוטריץ' על שורת צעדים שיבטיחו את הקלת העומסים ב"נתיב פלוס", בגלל תלונות נהגים.

השר הודיע כי יוקמו חניוני "חנה וסע" בנתניה ובחדרה וכן כי יתווספו אוטובוסים ושאטלים.

"לשמחתי", כתב סמוטריץ ברשת החברתית, "מתחם הקניות 'מול החוף וויליג" הממוקם על מחלף אולגה הציע חניה חינם לקארפוליסטים ולמשתמשי התחבורה הציבורית (במקום כ- 2,000 מקומות חנייה), ועל בסיס זה אנחנו נפעיל מהמתחם קו תחבורה ציבורית חדש ישיר לת"א, שיפעל בשעות השיא בבוקר ובערב כל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00.  עבודות התשתית הנדרשות מתחילות ביום ראשון והקו יחל לפעול כבר בתוך כשבועיים".

באשר לבעיות באזור נתניה, אמר השר "בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו תגבור השרות העירוני הפנימי בנתניה בכ-30% ותגבור השרות הבינעירוני מהעיר בכ-50%, יתווספו שני קווים חדשים: מה- 10/11 (יום ראשון הבא, כ"ב בחשון) קו חדש שמספרו 611 יחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב, דרך נתיב פלוס בכביש 2, אל אזור הקריה ומע"ר תל אביב -32 נסיעות יומיות לכיוון. ובסוף חודש נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב, ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה – 32 נסיעות יומיות לכיוון.

"בנוסף, אנחנו בדיונים מתקדמים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום וכן הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר. כשהחניונים יהיו מוכנים יהיו גם מהם שירותי תחבורה ציבורית בתדירות גבוה".

אשר לבעיות התחבורה באזור כפר יונה כתב סמוטריץ: "בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו פתיחת קווים חדשים בין כפר יונה ונתניה, ושיפור הכיסוי בכפר יונה לרבות שירות לשכונות החדשות שהתאכלסו בשנה האחרונה, יתווספו שני קווים חדשים: קו ישיר לת"א (התחלה מבת חפר). בסה"כ יופעלו בקו כ-45 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00. קו עוקף בית ליד לרעננה, דרך כביש 562, יחל לפעול בחודשים הקרובים, עם 12 נסיעות יומית".

גם מקומו של עמק חפר לא נפקד מהפוסט של סמוטריץ: "לראשונה וכפיילוט נפעיל שאטלים מהמוקדים הבאים – בת חפר (כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל) – לתחנת הרכבת בנתניה; חנה וסע בגבעת חיים איחוד – שאטל לתחנת הרכבת בחדרה; מתחם אלונית משמר השרון (דרך כפר ידידיה ובית יצחק) – שאטל ישיר לתל אביב, וכן שאטל נוסף לרכבת בנתניה; מכמורת-בית ינאי-חופית-כפר ויתקין-ביתן אהרון בת חן ומחלף חבצלת- שאטל לרכבת בנתניה. בנוסף יבוצע תגבור משמעותי של אוטובוסים העוצרים בתחנת נעורים, כך שבתחנה יעצור אוטובוס בתדירות גבוהה של לפחות כל 10-15 דקות. גשר נעורים והתחנות הסמוכות יוסדרו בצורה בטיחותית ונגישה להולכי הרגל ואוטובוסים יעצרו בתחנות גשר נעורים בתדירות של 10-15 דקות".

השר סמוטריץ גם הדף ברשת החברתית את הביקורת שנמתחה עליו ועל משרד התחבורה בנושא וכתב:  "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי. תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות, מגלים רצינות ויוצאים לדרך, כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה"

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום