שוטר הורשע בתקיפת אזרח ובשיבוש הליכים

בית משפט השלום הרשיע שוטר מג"ב בשל מכת אגרוף שנתן לאדם שנעצר כחשוד בשער האריות בירושלים • בגזר הדין נכתב: "הדברים מקבלים משנה תוקף מקום בו עסקינן באלימות המופעלת על ידי שוטר כלפי אזרח שלא לצורך, ומבלי שעומדת לשוטר סמכות להפעילה"

חדשות בארץ 3.11.2019 | 09:45

שער האריות בעיר העתיקה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים, בפני השופטת שרון לארי בבלי, הרשיע שוטר מג"ב בעבירת "תקיפה סתם" - בגין מכת אגרוף שנתן לאדם שנעצר כחשוד בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים ביולי 2017. בנוסף, הורשע השוטר בשיבוש מהלכי משפט משום שרשם לאחר האירוע בכזב כי המתלונן תקף את השוטרים באופן שהצדיק הפעלת כוח נגדו.

השוטר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, ובית המשפט גזר עליו 200 שעות לתועלת הציבור ופיצוי כספי למתלונן, בעקבות המקרה השוטר הושעה מתפקידו. שוטר סיור נוסף שהיה עמו הורשע בעבירה של תקיפה סתם, וקצין המשטרה שהיה מעורב באירוע הורשע בעבירת שיבוש מהלכי משפט. התיק נוהל על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

בגזר הדין כתבה כב' השופטת כי "אלימות המופעלת כלפי אדם הינה מעשה פסול ומכוער, אשר טומן בחובו, מעבר לפגיעה הפיזית, אף תחושת השפלה ופגיעה ממשית בזכותו של הנפגע לכבוד. הדברים מקבלים משנה תוקף מקום בו עסקינן באלימות המופעלת על ידי שוטר כלפי אזרח שלא לצורך, ומבלי שעומדת לשוטר סמכות להפעילה".

לגבי עבירת השיבוש קבעה השופטת כי מסירת מידע כוזב במסגרת דוחות הפעולה והמזכרים המובאים פעמים רבות בפני בית המשפט, עלולה לשבש את תפקודה התקין של מערכת המשפט, אולם, אף חמור מכך, יש בה כדי להוביל להרשעתו של אדם על לא עוול בכפו, ומכך יש להימנע בכל מחיר. השופטת הוסיפה כי "חוסר אמינות בדוחות הפעולה פוגעת בחזקת התקינות אותה מעניק בית המשפט לדוחות השוטרים, ובכך מביא לפגיעה נואשת באמינות המשטרה".

עו"ד הדס קליין מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש והדגיש את חומרת מעשיו של השוטר אשר ניצל את כוחו ואת סמכותו כאשר תקף את המתלונן במכת אגרוף. בית המשפט גם הדגיש את החומרה היתרה בעבירת השיבוש שכן בעקבות ההודעה הכוזבת של השוטר נפתח נגד המתלונן תיק פלילי בגין חשד לתקיפת שוטרים. הכרעת הדין מבטאת את חומרת העבירות של הנאשם ואת הפגיעה הקשה ביסודות ההליך המשפטי שעלולה הייתה להיגרם אלמלא נחשפו מעשיהם של השוטרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום