בקרוב: תוכלו לטעון את ה'רב קו' גם ללא טלפון חכם

משרד התחבורה ינגיש בקרוב את מערכת התשלום המוזל בתח"צ גם עבור אלו שאין ברשותם טלפונים חכמים • אחת ההצעות הבולטות שנבחנות היא חלוקת צמיד זיהוי טכנולוגי באמצעותו יוכלו הנוסעים לתקף את הנסיעות שיצברו ביישומון על גבי הצמיד ולבחור את תעריף התשלום בסוף כל חודש

רכב ותחבורה 1.11.2019 | 07:40

תחבורה ציבורית | ארכיון 'ביזנעס'

רגע אחרי שפורסמו שמות הזוכות במערכות התשלומים לתחבורה הציבורית, שיחלו לפעול בתקופה הקרובה – עלתה הסערה סביב היעדר האפשרות לשלם בטלפונים הכשרים במערכות הטעינה החכמות שיופעלו. ולא רק חרדים, גם אנשים מבוגרים או כאלה שמצד עצמם אינם מעוניינים בטלפון חכם – גם מוגן, שמור וכדו' – ביקשו למצוא מוצא מהסבך.

אתמול נודע כי בכירים במשרד התחבורה בישרו לחה"כ יעקב אשר כי בימים אלו נבחנים פתרונות מעשיים להנגשת מערכת הוזלת תשלומי הנסיעות על התח"צ שיובילו למהפכת המחירים בקרב כלל האוכלוסיה באופן שוויוני, כאשר בסוף כל חודש יוכלו הנוסעים לבחור את אופציית התשלום המוזל והנוח ביותר עבורם באמצעות כרטיס הרב קו.

אגב, אחת ההצעות הבולטות שנבחנות היא חלוקת צמיד זיהוי טכנולוגי באמצעותו יוכלו הנוסעים לתקף את הנסיעות שיצברו ביישומון על גבי הצמיד ולבחור את תעריף התשלום בסוף כל חודש. בקרוב מאד צפוי משרד התחבורה להודיע לציבור על אפשרויות ההנגשה של המערכת שתותאם גם עבור אלו שאין ברשותם טלפון חכם.

כזכור, לפני מספר שבועות דיווחנו על פניית ח"כ אשר לשר התחבורה סמוטריץ' שבה בירך על פרויקט 'מהפכת המחירים' שיצא לדרך ועתיד לפעול באמצעות יישומון ייעודי שיצבור את מספר הנסיעות ויאפשר לנוסעים לבחור בסוף החודש את תעריף התשלום המוזל והנכון עבורם והדגיש כי יש טעם לפגם ופגיעה בציבור גדול בשל העובדה כי לפי התכנית הראשונית ההוזלה מותנית בכך שלנוסע יש 'טלפון חכם' שעליו יותקן היישומון ובכך היא מדירה נוסעים רבים שלא יוכלו להנות מתשלום מופחת רק בשל כך שאין ברשותם טלפון חכם כמו אוכלוסיות מוחלשות וקשישים, וכן רבים מהמגזר החרדי הנמנעים משימוש בטלפונים חכמים ולמרבה האירוניה, ציבורים אלו נשענים ברובם על שירותי התחבורה הציבורית".

כאמור, בימים אלו התקבלה תשובת משרד התחבורה, לפיה מדיניות השר סמוטריץ היא למנוע אפליה וקיפוח של קבוצות באכלוסיה ועל כן הנחה את הצוות המקצועי להיערך עם פתרון שיוצג בקרוב ויתן מענה לכלל הציבורים הנהנים משרותי התח"צ.

ח"כ אשר הודה לשר התחבורה על מוכנותו לפעול לשוויון של כל הציבורים והביע תקווה כי מהפכת המחירים בתח"צ שתכנס לתוקפה כבר בקרוב תסייע להוזלת יוקר המחיה עבור האוכלוסיות המוחלשות בכלל והציבור החרדי בפרט שהם הנהנים העיקריים דרך קבע משירותי התח"צ ברחבי הארץ.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום