מבזקים

השר סמוטריץ' עונה לביקורת: התחלנו ונמשיך בכל הכוח

שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות

רכב ותחבורה31.10.2019 | 14:43

יונתן זינדל, פלאש 90

נתיבי הנסיעה השיתופית בכביש החוף ובאיילון גוררים ביקורות רבות מצד נהגים על שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שמצדו הודיע בחשבון הפייסבוק שלו על שורת צעדים שנועדו להקל עם הנהגים.

סמוטריץ' התייחס למיזם השנוי במחלוקת, וטען כי עד כה מדובר בהצלחה, לפחות בשניים מתוך שלושת המקטעים שלו. "בכביש החוף לדרום אכן יש לנו נקודת תורפה שנובעת מכמה קונפליקטים בכביש". אך בהמשך הוסיף כי "הנתיב המיוחד הוא צעד חשוב במענה לעומס בכבישים, שצפוי רק להיות קשה יותר על פי כל התחזיות. כל מהלך משמעותי כזה דורש איפוק, סבלנות והבנה. ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו בהחלט בנתיב הנכון תרתי משמע".

בנוסף, שלח השר גם עקיצה לאוצר, לרשויות המקומיות ולמבקרים: "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי", כתב השר והוסיף, "במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות ומגלים רצינות ויוצאים לדרך כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".

לצד זאת, הודיע סמוטריץ' על שורת צעדים שנועדו להקל עם הנהגים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים לדבריו:

עד כה לא בוצעה אכיפה של ממש בנתיבי התחבורה הציבורית, לא באיילון ולא בכביש החוף. החל מהימים הקרובים תחל אכיפה באמצעות שוטרים הרכובים על אופנועים, והקנס של מי שייתפס נוהג בנתיב שלא כדין יעמוד על 500 שקל.

גלובס

 

שתף כתבה זו