השר סמוטריץ' עונה לביקורת: התחלנו ונמשיך בכל הכוח

שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות

רכב ותחבורה 31.10.2019 | 14:43

יונתן זינדל, פלאש 90

נתיבי הנסיעה השיתופית בכביש החוף ובאיילון גוררים ביקורות רבות מצד נהגים על שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שמצדו הודיע בחשבון הפייסבוק שלו על שורת צעדים שנועדו להקל עם הנהגים.

סמוטריץ' התייחס למיזם השנוי במחלוקת, וטען כי עד כה מדובר בהצלחה, לפחות בשניים מתוך שלושת המקטעים שלו. "בכביש החוף לדרום אכן יש לנו נקודת תורפה שנובעת מכמה קונפליקטים בכביש". אך בהמשך הוסיף כי "הנתיב המיוחד הוא צעד חשוב במענה לעומס בכבישים, שצפוי רק להיות קשה יותר על פי כל התחזיות. כל מהלך משמעותי כזה דורש איפוק, סבלנות והבנה. ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו בהחלט בנתיב הנכון תרתי משמע".

בנוסף, שלח השר גם עקיצה לאוצר, לרשויות המקומיות ולמבקרים: "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי", כתב השר והוסיף, "במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות ומגלים רצינות ויוצאים לדרך כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".

לצד זאת, הודיע סמוטריץ' על שורת צעדים שנועדו להקל עם הנהגים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים לדבריו:

  • קו חדש מחדרה לת"א: במתחם חנה וסע "וויליג' חדרה" משתמשי הקארפולים והתחבורה הציבורית יכולים כבר כיום לחנות חינם. במשרד התחבורה מתכוונים להשיק בתוך שבועיים מהמתחם קו ישיר לת"א שיפעל בשעות השיא בבוקר ובערב כל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה.
  • שני קווי אוטובוס חדשים בנתניה: החל מהחודש הבא יופעל קו חדש שמספרו 611 שיחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב. בנוסף, בסוף נובמבר יחל לפעול קו ישיר בין נתניה לרמת החיל בת"א ולמקודי התעסוקה בפ"ת. סמוטריץ' הוסיף כי מתקיימים דיונים עם העירייה בנוגע להקצאת חניוני חנה וסע.
  • שני קווים חדשים מכפר יונה לת"א ולרעננה.
  • פיילוט של שאטלים מעמק חפר לנתניה, חדרה ות"א. זאת לצד תגבור קווי האוטובוס הקיימים במקום.

עד כה לא בוצעה אכיפה של ממש בנתיבי התחבורה הציבורית, לא באיילון ולא בכביש החוף. החל מהימים הקרובים תחל אכיפה באמצעות שוטרים הרכובים על אופנועים, והקנס של מי שייתפס נוהג בנתיב שלא כדין יעמוד על 500 שקל.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום