טיל נ"מ נורה לעבר כטב"מ ישראלי בשמי לבנון - והחטיא‎

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי טיל קרקע-אוויר שוגר לעבר כלי טיס ישראלי בלתי מאויש. באזור נבטיה בדרום המדינה. בצה"ל אישרו כי אכן נעשה ניסיון להפיל את כלי הטיס, אך מבהירים כי הטיל לא פגע בו‎. חיזבאללה נטל אחריות לירי

חרבות ברזל 31.10.2019 | 15:04

צילום מסך | כלי תקשורת בלבנון

"כטב"מ ישראלי בדרום לבנון": לפי דיווחים במדינה, טיל נ"מ נורה לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל באזור נבטיה שבדרום לבנון. לא ברור בשלב זה אם כלי הטיס נפגע מהירי.

בצה"ל אישרו שנורה טיל לעבר כלי הטיס אך לא אישרו שהכלי הופל. ברשת אל מיאדין הלבנונית דווח כי חיל האוויר אף ניסה להשמיד את הכטב"מ שהתרסק, אך לטענתם - התקיפה הזו לא הצליחה.

לפי שעה לא ידוע איזה טיל נורה לעבר כלי הטיס הישראלי, אך ישנן הערכות לפיהן מדובר בטיל כתף - ולא טיל קרקע-אוויר מתקדם. שעה קלה לאחר הירי, נטל ארגון חיזבאללה אחריות לירי ומסר: "הצלחנו ליירט כלי טיס ישראלי בדרום לבנון". 

רק לפני 10 ימים אישר צה"ל שרחפן ישראלי הופל בלבנון. הרחפן, שהופעל במסגרת פעילות שגרתית לאבטחת גבול ישראל-לבנון, הופל בצד הלבנוני של הגבול.

זמן קצר לאחר שהחלו הדיווחים על הפלת כלי הטיס הזעיר ברשתות התקשורת בלבנון, אישר צה"ל שהרחפן הופעל במסגרת פעילות בגזרה – והופל סמוך לגבול עם ישראל. עוד דיווחו בלבנון כי ארגון חיזבאללה הוא האחראי להפלתו.

בחודש ספטמבר האחרון, לאחר שישראל תקפה חוליה שתכננה לשלוח רחפנים חמושים לעבר ישראל. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים. "התגובה שלנו לא תגיע מכיוון חוות שבעא אלא מתוך שטח לבנון", אמר. "התגובה שלנו צריכה להיות בצורה של הפלת כטב"מ ישראלי".

מאז טענו בחיזבאללה שלא יאפשרו יותר לכוחות של חיל האוויר לפעול בחופשיות בדרום לבנון והם יפעלו כדי להוריד כל כלי טיס ישראלי שיפר את המרחב האווירי של לבנון.

mako

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום