קיבלה דרכון לפורטוגל: אלביט תספק מערכות לוחמה אלקטרונית למטוסים ב-50 מיליון דולר

ענקית התעשייה הביטחונית זכתה במכרז לאספקת מערכות לוחמה אלקטרונית למערך המטוסים הרב-משימתיים מסוג KC-390 של חיל האוויר של פורטוגל • היקף העסקה הוא כ-50 מיליון דולר • אלביט תעמיד למטוסים חליפת לוחמה אלקטרונית מלאה – לרבות שירותי תמיכה לוגיסטית במהלך חמש השנים הקרובות

חרבות ברזל 31.10.2019 | 11:39

מערכת JFMT של אלביט מערכות | צילום: אלביט מערכות, יח"צ

אחרי שזכתה השבוע בהליך תחרותי לאספקת מערכות קשר מתקדמות לחיילי צבא שווייץ, ענקית התעשייה הביטחונית אלביט מערכות דיווחה היום כי זכתה גם במכרז לאספקת מערכות לוחמה אלקטרונית למערך המטוסים הרב משימתיים מסוג KC-390 של חיל האוויר של פורטוגל. לפי הדיווח היקף העסקה הוא כ-50 מיליון דולר.

במסגרת התקשרותה עם משרד ההגנה של פורטוגל, אלביט מערכות תעמיד למטוסים אלה חליפת לוחמה אלקטרונית מלאה - לרבות שירותי תמיכה לוגיסטית במהלך חמש השנים הקרובות. בין המערכות שיותקנו על מטוסים אלה גם אמצעים להתראת מכ"ם ולייזר, אמצעים מתקדמים להתראה והגנה מפני טילים מבוססי אינפרה אדום ולייזר, ומערכות שונות שתפקידן להבטיח את יכולות שרידות המטוסים במתארים קיצוניים.

מוקדם יותר השבוע דווח כי בתום הליך תחרותי ממושך שהתקיים בשווייץ, אלביט גברה על רודה אנד שוורץ הגרמנית במכרז לאספקת מערכות רדיו חדישות לשימוש צבא שווייץ וזאת במסגרת תוכנית הטלקומוניקציה שכוללת את חידוש ושדרוג מערכות הרדיו תוכנה הטקטי שלו. ההליך התחרותי שקיים משרד ההגנה השווייצי בנושא זה החל ב 2016 ובו השתתפו לא פחות מ-15 חברות מכל העולם, כשאל הישורת האחרונה הגיעו אלביט והחברה מגרמניה.

על פי פרסומים מהשבוע האחרון בשווייץ, היקף התקשרות הצפויה בין אלביט לבין משרד ההגנה השווייצי יעמוד על 250-300 מיליון דולר. העסקה מותנית באישור הפרלמנט השווייצי. מערכות הקשר שיסופקו לצבא שווייץ יהיו בארכיטקטורה פתוחה, באופן שיאפשר לחבר אותן בעתיד למערכות ולאמצעים נוספים - וזאת על פי הצרכים המבצעיים של הצבא. כך, באמצעי הרדיו שיימסרו לשווייץ ניתן יהיה לבצע בעתיד שדרוגים והתאמות באמצעות עדכוני תוכנה - באופן שמבטיח את היכולת לעשות בהם שימוש למשך שנים ארוכות.

גורמים בשוק הביטחוני העריכו השבוע כי העסקה המתהווה בין משרד ההגנה בשווייץ לבין אלביט מערכות עשויה להוביל בעתיד לעסקה נוספת בתחום: "מדובר באספקה שליכולת חשובה לצבא השווייצי", אמר בהתייחס לאותה עסקה הנשיא והמנכ"ל של אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס: "שווייץ היא שוק יעד אסטרטגי עבורנו ואנחנו נמשיך במאמצינו לתמוך בצבא השווייצי תוך הרחבת שיתופי הפעולה שלנו בעתיד". 

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום