צעירים זומנו לשיחות שב"כ שלא כחוק – ויפוצו

השב"כ זימן שלושה צעירים לשיחות אזהרה שלא כחוק, ובמסגרת הסכם פשרה יפצה אותם ביותר מ7,000 ₪. אחד הצעירים נקרא לחקירת משטרה, וכשהגיע גילה כי מדובר בשיחת שב"כ. השניים האחרים עוכבו על ידי שוטרים, ומשהגיעו לתחנות המשטרה עברו שיחות דומות. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו "אנו מברכים על החלטת ביהמ"ש, אך יש עוד דרך ארוכה"

חדשות בארץ 31.10.2019 | 10:26

אילוסטרציה | גדעון מרקוביץ, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים פסק כי בהתאם להסכמת הצדדים להסמיך אותו לפסוק פיצויים על דרך הפשרה, על המשטרה והשב"כ לשלם לשלושה צעירים פיצויים של למעלה מ-7,000 ₪, היות וזומנו לשיחות אזהרה מטעם השב"כ שלא כחוק.

לצעירים לא נאמר כי מדובר בשיחת שב"כ, וכי זכותם שלא להתייצב לשיחה. אחד מהצעירים זומן טלפונית על ידי שוטר לתחנת משטרה, תחת הרושם שמדובר בחקירה משטרתית. הבחור היה תחת הרושם שאם לא יתייצב לחקירה יוצא נגדו צו בית משפט, כמתאפשר בחוק.

בשיחת הטלפון הציג את עצמו השוטר כ"תורג'מן מהמשטרה, אני צריך שתגיע לחקירה היום". הצעיר נסה לברר אם הדובר באמת שוטר, ובתגובה ענה לו השוטר "אין בעיה, אז אתה רוצה שיבואו, יעכבו אותך ויקחו אותך? עלי". בהמשך שאל הצעיר על מה החקירה, והשוטר ענה "החקירה, אני אגיד לך שתגיע לתחנה... אני צריך להגיד לך שאתה מוזמן לחקירה, זה הכל".

רק משהגיע הצעיר לתחנת המשטרה לצורך החקירה המדוברת גילה כי לא עומדת נגדו חקירה כלשהי, וכי שיחת הטלפון לא היתה אלא בשביל לגרום לו להגיע לשיחת השב"כ, אליה הוא כלל לא מחוייב להתייצב.

צעיר שני עוכב לצורך מסירת צו מנהלי נגדו שלא כחוק, לעיני העוברים והשבים ברחוב, כשהשוטרים מסרבים למסור לו את סיבת העיכוב. משהגיע לתחנת המשטרה ערך לו השב"כ שיחת אזהרה ונמסר לו הצו המנהלי, שלא כדין.

הצעיר השלישי עוכב גם הוא ללא סמכות לצורך מתן צו מנהלי, וכשהגיע לתחנת המשטרה נוכח לגלות כי מדובר בשיחה עם אנשי שב"כ. כאמור, המשטרה והשב"כ יפצו אותם במעל 7,000 ₪.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את הצעירים מסר "פעילי ימין צריכים להילחם בציפורניים על זכויותיהם, בפרט מול רשויות הביטחון והשב"כ, אשר משתמשות בתחנות משטרה כמקום לשיחות שב"כ ובשוטרים לצורך זימון הפעילים לשיחות הללו. אנו מברכים על החלטת בית המשפט, אך עוד דרך ארוכה לפנינו, מערכה ארוכה ומתמדת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום