גם הראל והפניקס יוצאות מהסיעוד

כפי שדיווחנו אמש בהרחבה, חברת הראל מודיעה לסוכניה באופן רשמי על יציאה מוחלטת מכל תכניות פוליסות הסיעוד • החברה מודיעה לסוכניה כי תפנה לממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בבקשה ליצירת פוליסות חדשות במחיר "המתאים לתנאי השוק הנוכחי" • חברת הפניקס ביטלה גם היא את מרבית תכניות פוליסות הסיעוד שלה

בריאות 30.10.2019 | 16:59

מוסד סיעודי | צילום: אנה קפלן, פלאש 90

בהמשך להודעת חברת מנורה מבטחים שלשום, עתה מודיעה גם חברת הביטוח הראל לסוכניה, כי יוצאת באופן רשמי מהביטוח הסיעודי הפרטי.

בהודעתה לסוכנים, מפרטת החברה כי יציאתה מתחום הביטוח הסיעודי, היא רק בשל הבטחת התשואה שאינה מתאימה לתעריף התשלום, וכי תפעל מול הממונה על שוק ההון והביטוח ליצור פוליסות חדשות המתאימות לתנאי השוק הנוכחי.

כפי שפירטנו בכתבתנו אמש, בשל העלייה בתוחלת החיים וההתקדמות הרפואית המצליחה להאריך חיי חולים, גם כאשר הם במצב סיעודי מורכב, סיכון ההוצאות במקרה של שנות סיעוד רבות, עלה מאוד ולא משתלם לחברות הסיעוד.

בעקבות זאת, חברות הביטוח ומבטחי המשנה שלהן, שלרוב הינן חברות בינלאומיות גדולות, חוששות לבטח את הלקוחות.

 

גם חברת הפניקס הודיעה לסוכניה אמש, כי מלבד תכנית פוליסה סיעודית אחת, היא עוצרת להם את שיווק כל שאר פוליסות ביטוח הסיעוד. כמו כן, היא מקטינה להם את הפרמיה עבור פוליסות מהתכנית הזו, המבטחות הוצאות סיעוד מעבר לחמש שנים.

כמו כן, הגבילה הפניקס גם את מכירת הפוליסות לחמש שנים, רק ללקוחות בין גיל 25 ל-70.

כפי שנרמז בתגובת מנורה לשאלתנו אם בכוונתה ליצור פוליסות חדשות יקרות יותר, כי "תתכן אופציה כזו בעתיד", וכפי שהראל כותבת במפורש בהודעתה לסוכניה, כי תפעל מול הממונה על רשות שוק ההון והביטוח להעלות מחירים בהתאם לתנאי השוק, נראה כי הזעזוע בעולם הביטוח הסיעודי, הינו בעיקר כלכלי, ובמידה ותותר לחברות העלאת מחירים, הן תיצורנה פוליסות חדשות.

ביזנעס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום