דיפלומטיה בהפסקה: 103 נציגויות ישראל בעולם פתחו בשביתה

ועד עובדי משרד החוץ משבית את הנציגויות הישראליות בעולם, בגלל שלטענתם "משרד האוצר מפר הסכמות שהושגו ונחתמו ופוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל". כחלק מהמחאה לא ינתנו שירותים לקהל ולא תתאפשר כניסה לנציגות

כלכלי 30.10.2019 | 16:15

שערי שגרירות ישראל בוושינגטון סגורות היום. צילום: דובר שגרירות ישראל בוושינגטון

החל מהלילה (רביעי) בשעה 1:00 כל 103 הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם סגורות עד להודעה חדשה. זאת, בשל שביתה עליה הכריזו ועדי העובדים של משרד החוץ ומשרד הביטחון באישור יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. זאת, כצעד מחאה על החלטת משרד האוצר לפגוע בדמי הייצוג של הדיפלומטים והשליחים הישראלים בעולם.

"יום יום אנו פועלים לקידום מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. לצערנו, משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה שכן הוא פוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל. אנו תקווה כי העניין יוסדר במהרה", אמרו במשרד החוץ. לטענתם, "משרד האוצר החליט להפר הסכמות שהושגו ונחתמו על ידי מנכ"ל האוצר ב-21.7.2019 ולהחיל על שליחי המדינה בחו"ל נוהל חד צדדי המשנה נוהל בן עשרות שנים".

עוד הוסיפו כי, "הנחיית החשב מהיום להפסקת תשלום המקדמות ולגבייה רטרואקטיבית של המקדמות מהשליחים, והנוהל החד-צדדי שפרסם האוצר, תלושים ממציאות החיים והעבודה של שליחי המדינה בחו"ל, פוגעים בכלי העבודה החיוניים של השליחים וביכולתם לתפקד ומהווים פגיעה כלכלית מהותית בתנאי העסקתם. והלכה למעשה פוגעים קשות ביחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל".

שגרירות ישראל בבלגיה מושבתת. צילום: טוויטר עמנואל נחשון

ההודעה מגיעה לאחר שלפני כחודש עובדי משרד החוץ קיבלו מברק מהחשב הכללי, ובו נכתב כי התקציב השנתי מוצה במלואו שלושה חודשים לפני תום השנה – ולכן פעילותם מוקפאת. יופסקו נסיעות עבודה, יופסקו הקורסים, יבוטלו כנסים וביקורים של נציגים מחו"ל. יום לאחר מכן סיכם שר החוץ עם משרד האוצר שישוחרר סכום ראשון כדי לאפשר את הפעילות השוטפת.

משרד האוצר הוציא הודעה חריפה נגד עובדי משרד החוץ בשגרירויות ישראל בעולם והתייחס לדרישתו מהנציגים תשלום מיסים רטרואקטיבי: "עובדי משרד החוץ מחוייבים לשלם מיסים כמו כל אזרח במדינת ישראל. צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים. עובדי משרד החוץ אינם מעל לחוק".

בתוך כך, גם ועד עובדי משרד הביטחון החליט לשבות בעקבות אי-הגעה להבנות עם האוצר. במכתב שהפיץ הוועד לעובדים נכתב: "במסגרת סכסוך העבודה הפתוח בנושא תשלום דמי הייצוג לשליחי המשרד בחו"ל, ונוכח כוונת האוצר לפגוע באופן קשה ובלתי הפיך בשכר השליחים באופן חד צדדי, תוך שהוא דוחה את בקשותינו להמשך ניהול משא ומתן במטרה להגיע למתווה מוסכם, ומבלי לבצע מהלכים לא מוסכמים בזמן המו״מ. החלטנו על נקיטה של שורת צעדים ארגוניים במשרד, באישור הגורמים המוסמכים בוועד ובהסתדרות".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום