שינוי ביחס לחרדים? המשטרה הקימה יחידה "לשוויון ומגוון תרבותי"

במשטרה הקימו יחידה חדשה "לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי", היחידה תספק כלים לשוטרים, על מנת לשפר את הממשק והקשר עם אוכלוסיות מיוחדות. היחידה תעסוק בטיוב השרות בתוך המשטרה ובבדיקה של תלונות שונות, ותעסוק בכלל המגזרים

חדשות בארץ 29.10.2019 | 15:37

אילוסטרציה | פלאש 90

בטקס שנערך במכללה הלאומית לשוטרים, הוקמה "היחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי". היחידה הוקמה ביוזמת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ומ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, והיא תפעל לקידום שוויון מגדרי ולמגוון תרבותי ותהיה אמונה על פיתוח הכשירות הרב תרבותית במשטרה ועל מתן כלים לשוטרים, על מנת לשפר את הממשק והקשר עם אוכלוסיות מיוחדות בחברה הישראלית.

היחידה החדשה תהיה כפופה ישירות למפכ"ל המשטרה באופן שיבטיח את השפעתה על הארגון כולו והיא תחליף את יחידת היוהל"ן (יועצת המפכ"ל לענייני נשים), שתאורגן מחדש ויורחבו תחומי עיסוקה כאמור. בראש היחידה תעמוד תנ"צ יפעת שקלאר והיא תמנה 18 שוטרים ושוטרות שיעברו הכשרות מתאימות. כמו כן, בתוך היחידה יוקם ויפעל לראשונה מדור מקצועי שיהיה אחראי על הטמעת התודעה הרב תרבותית ויפעל לקידום שוויון הזדמנויות.

מיד עם הקמתה, היחידה תפעל לגיבוש מדיניות, לכתיבת נהלים ופקודות ולמיסוד תהליכי עבודה שמטרתם להביא לגיוון תרבותי בשורות המשטרה וקידום שוטרים, באופן שישקף בצורה מיטבית את החברה הישראלית ואת צרכי האוכלוסיות בחברה. בנוסף, היחידה תסייע בפיתוח תכניות הכשרה וחינוך ותאתר חסמים לקידום אוכלוסיות ייחודיות, תקדם הסברה פנים-ארגונית וחוץ-ארגונית בתחום המאבק באי שוויון מגדרי או תרבותי.

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן בטקס. צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, תפקח היחידה על הטיפול בתלונות ציבור בנושא שיטור יתר ותוודא שכל תלונה מטופלת באופן יסודי, תקדם ערכי שוויון מגדרי ורב תרבותיות במשטרה ותפעל למימוש יעדי הגיוס מקרב אוכלוסיות ייחודיות.

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן אמר במהלך טקס השקת היחידה: "היחידה החדשה תביא למהפכה תפיסתית בדרך פעולת המשטרה כלפי אוכלוסיות ייחודיות ותבער כל גילוי אפליה בשורותיה. כמו כן היא תוודא שכל תלונה על שיטור יתר תתברר באופן יסודי ושכל התנהגות פסולה שתתגלה תטופל בחומרה. משטרת ישראל שייכת לכלל האזרחים וחשוב שהיא תשקף את המגוון החברתי במדינה ותפעל מול האוכלוסייה מתוך היכרות עם התרבויות והמנהגים הייחודיים שבה".

השר ארדן בטקס. צילום: דוברות המשטרה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: ״מדינת ישראל מורכבת מחברה רב תרבותית בה מגוון אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים. משטרת ישראל פועלת ונותנת שירותי משטרה לכלל קבוצות האוכלוסייה במדינה, מתוך הבנת השונות התרבותית הקיימת. חלק ממדיניות המשטרה היא שילוב כלל החברה הישראלית בקרב משרתי הארגון. מתוך ההבנה כי עדיין קיים הצורך בהגברת האמון במשטרה בקרב אוכלוסיות ייחודיות, הוחלט על הקמת היחידה לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי".

"היחידה החדשה תפעל לביסוס משטרת ישראל כמי שמאפשרת למשרתים בה שירות המבוסס על שוויון הזדמנויות וביצירת הגשר החשוב לחיזוק האמון עם הקהילות השונות. פתיחתה של היחידה תאפשר למשטרה להתמקד ולתת לכל בני הקהילות השונות במדינה מענה איכותי ונגיש, תוך חיבור ושיתוף הקהילה ונכבדיה, כשותפים מלאים לעשייה בהדדיות ובשקיפות מלאה. הקמת היחידה מהווה יותר מכל סמל לקירוב הלבבות, אחריות וערבות הדדית הקיימת בין משטרת ישראל לבין אזרחי ישראל", כך כהן.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום