מנוצ'ין בביקור היסטורי: ממשרד האוצר ועד בנק ישראל

שר האוצר משה כחלון בפגישתו עם מקבילו האמריקאי מזכיר האוצר סטיבן מנוצ'ין בלשכת שר האוצר בירושלים: "אני מודה לך על תמיכתך בישראל, על הצלחתך בלחימה בטרור באמצעות צעדים כלכליים ועל מאמציך להבאת שלום ויציבות לאזור" • מנוצ'ין, ערך ביקור היסטורי בבנק ישראל

מדיני 29.10.2019 | 09:24

משה כחלון עם סטיב מנוצ'ין | צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר משה כחלון נפגש אתמול (ב) עם מקבילו האמריקאי מזכיר האוצר (תפקיד מיניסטריאלי המקביל לשר האוצר) סטיבן מנוצ'ין בלשכת שר האוצר בירושלים.

תחילה ערכו השניים פגישה בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה ישיבת צוות משותפת עם סגן שר האוצר איציק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר מול צוות מזכיר האוצר מנוצ'ין.

בישיבה דנו בשיתופי פעולה בין משרדי האוצר בנושא הסנקציות על אירן והמאבק הכלכלי בטרור ודנו בהמשך שיתוף פעולה וההתאמות הנדרשות לטיפול באמנת המס בין המדינות.

שר האוצר משה כחלון אמר בפתח הפגישה, כי "זו הפגישה השמינית בינינו והביקור הרביעי שלך בארץ, מה שמראה על המחויבות שלך ושל הממשל כולו למדינת ישראל. פגישה זו היא המשך של מערכת היחסים המיוחדת בין המדינות ובין משרדי האוצר שלנו, הבנויה על אמון, שיתוף פעולה ואינטרסים משותפים.
בנימה אישית ברצוני להודות לך, המזכיר מנוחין, על תמיכתך בישראל, על הצלחתך בלחימה בטרור באמצעות צעדים כלכליים ועל מאמציך להביא שלום ויציבות לאזור. העבודה איתך ועם הממשל כולו פורה ומשרתת את טובת אזרחי ישראל ואזרחי ארה"ב".

במקביל, שר האוצר האמריקאי ערך ביקור היסטורי בבנק ישראל, בו נועד עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון ובכירי בנק ישראל.

נגיד בנק ישראל ושר האוצר האמריקאי | צילום: דוברות בנק ישראל

הביקור נפתח בפגישה בארבע עיניים בין השר מנוצ'ין לנגיד. לאחר מכן נערך דיון בפורום הרחב שבו נידונו מספר נושאים כלכליים, וביניהם: המצב המאקרו-כלכלי של ישראל ויחסיה הכלכליים של ישראל עם ארה"ב; רגולציה בנקאית ונושאי איסור הלבנת הון; התפתחות עולם הפינטק והבנקאות הדיגיטלית.

הנגיד, פרופ' אמיר ירון בירך את מנוצ'ין, על שהקדיש זמן יקר בביקורו בארץ לפגישות עבודה בבנק ישראל. "בפגישות דנו בשלל נושאים שבליבת עיסוקנו בבנק ישראל ושרלוונטיים לעמיתינו האמריקאים. ביקור השר חשוב מאוד עבורנו ומהווה בסיס להמשך יחסים מקצועיים בין בנק ישראל לאוצר האמריקאי בדרגים השונים. יש לכל אחד מהארגונים תועלת רבה להפיק מהידע של עמיתו".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום