נתניהו: אירן הציבה טילים בתימן - כדי לפגוע בישראל

ראש הממשלה קרא לארה"ב להחריף את הסנקציות נגד אירן, והזהיר: "הם מפתחים כלי נשק מדויקים באירן ורוצים להציב אותם בעירק ובסוריה". עוד הצהיר: "אנו רואים את אירן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו"

חרבות ברזל 28.10.2019 | 18:32

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

אירן מפתחת טילי שיוט שיגיעו עד ישראל? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מזהיר היום (שני) מתרחיש שבו טהרן מפתחת טילים מדויקים "שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים". בפגישה עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אמר: "הם מפתחים אותם באירן ורוצים להציב אותם בעירק ובסוריה".

עוד הזהיר נתניהו כי אירן מנסה "להפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדוייק". לדבריו, "הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

ראש הממשלה הזהיר: "אנו רואים את אירן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים. הם ירו לתוך ערב הסעודית, הם הפריעו לנתיבים ימיים בין-לאומיים, הם תקפו והרגו אמריקנים ב-10 השנים האחרונות באפגניסטן ובמקומות אחרים".

עוד אמר נתניהו, שמכהן גם כשר ביטחון, כי "אירן היא האיום הגדול ביותר ליציבות ולשלום במזרח התיכון. אין זה אומר שאין איומים אחרים. גם הם קיימים. המזרח התיכון שופע בכל מיני דברים ביניהם מדינות וקבוצות שמייצאות טרוריסטים". נתניהו שיבח את הפעולה לחיסול מנהיג דאע"ש אל-בגדדי ואמר: "למרות ההצלחה האדירה אתמול והפעולה נגד מנהיג דאע"ש, עדיין מוטל עלינו מאמץ כביר במאבק נגד כוחות טרור אחרים ונגד מדינת הטרור - אירן".

על המבצע שבו חוסל אל-בגדדי אמר: "טוב שהרוצח הזה קיבל את מה שמגיע לו. אנו נמצאים עדיין בעיצומו של מאבק נגד הטרור, נגד הסונים הקיצוניים בהובלת דאע"ש, אך גם נגד השיעים הקיצוניים בהובלת אירן ששולחת זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון".

לדבריו, "אנו נהנים מתמיכה אדירה מארה"ב במאמצים אלה בשני ערוצים. הראשון, בסיוע הצבאי שארה"ב נותנת לנו בנדיבותה, והשני, במאמצים שאתה והנשיא טראמפ מובילים כל הזמן בהגברת הסנקציות על אירן. לאחרונה הוספתם את הסנקציה נגד הלבנת כספים שנוגעת בבנקים. זהו כלי חזק מאוד בנוסף לאחרים שהטלתם. אני קורא לכם להטיל סנקציות נוספות".

"אנו רואים בבירור שיכולותיה של אירן להשתמש בתוקפנותה, לפתח את כלי המוות שלה, להפיץ את התנהגותה הזדונית", הוסיף. "יכולות אלו מצטמצמות ככל שתחזקו את הסנקציות ותקשו עליהם נגישות למזומנים. אנו רואים את זה בכל רחבי המזרח התיכון. אני מבקש להודות לך על הדברים שאתה עושה, ולעודד אותך, סטיב, לעשות אף יותר, הרבה יותר. ותודה לך על ידידותך".

בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, יועצו הכלכלי של רה"מ אבי שמחון ובכירים נוספים.

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום