נסתלק בחטף: הבחור חיים הלוי קליגר ז"ל

לאחר ייסורים קשים נפטר הלילה הבחור חיים קליגר ז"ל בן ה-20, בנו של הרב עזרא קליגר מבני ברק • למרות היותו מוגבל רפואית - היה בחור מיוחד בתורה וכל רגע פנוי הקדיש ללימוד תורה

ברוך דיין האמת 28.10.2019 | 11:10

באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: לאחר שנות ייסורים קשים ומרים נפטר לבית עולמו הבחור חיים הלוי קליגר ז"ל, תלמיד ישיבת 'עטרת שלמה', שסבל כל חייו. בן 20 בפטירתו.

הוא נולד בבני ברק לאביו הרב עזרא ברוך קליגר שילבחט"א, שטיפל בו במסירות רבה מאז נולד - עשרים וארבע שעות ביממה. 

בילדותו למד בתלמוד תורה 'משכנות יעקב' בבני ברק ולמרות שנולד עם ייסורי גוף תמיד חשקה נפשו בתורה. היה לומד מתוך ייסורים וביקש תמיד לקבוע חברותות ללמוד עוד ועוד למרות היותו מוגבל במכשירים. 

הוא היה אהוב על הבריות והאיר פנים לכל אדם לצד היותו נושא בעול עם חבריו. אחד מחבריו לספסל הלימודים מספר ל'בחדרי חרדים': "מה ששימח אותו זה היה הלימוד, הוא סבל כל חייו ולא רא רגע אחד של נחת, הוא היה כישרוני אך הקושי של ייסורי גופו הקשו עליו, גם שעבר ניתוחים קשים מיד היה ללמוד ומבקש שיבואו ללמוד איתו". 

בבחרותו עלה ונתעלה בלימוד התורה בישיבה לצעירים 'עטרת שלמה' בבני ברק ולאחר מכן בישיבה הגדולה 'עטרת שלמה' בקריית הישיבה בראשון לציון שם המשיך להגות בתורה שהייתה משוו חייו ונשמת אפיו. במסירות נפשו האציל ברוחו על כל בני הישיבה.  

במודעת האבל שפורסמו בני המשפחה נכתב כי חיים "נסתלק מעמנו בחטף ועלה לישיבה של מעלה". בבני ברק הייתה מפורסמת משפחת קליגר, שהתגוררה עד לפני שנתיים ברחוב קהילות יעקב ומאז עברו להתגורר בשכונת שיכון ה'. 

הלווייתו תתקיים היום (שני) בשעה 13:00 והיא תצא מביתו ברחוב שח"ל 22 בשכונת שיכון ה' בבני ברק, לבית העלמין סגולה - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום