העובדים פוחדים מרפורמות ומשביתים את רשות האכיפה והגבייה

זה היום הרביעי שנמשכת שביתת עובדי רשות האכיפה והגבייה • כל פעילות הרשות ברחבי הארץ מושבתת, לרבות המרכז לגביית קנסות ומטה ההנהלה • הרקע לכך: כוונת משרד האוצר והנהלת רשות האכיפה והגבייה, לבצע רפורמה מקיפה ברשות • המשמעות: חייבים אינם יכולים לבטל עיקולים ומעוכבים לא יכולים לקבל אישורי יציאה מהארץ

כלכלי 27.10.2019 | 21:53

רשות האכיפה והגביה | צילום: עמוד הרשות הרשמי

השביתה ברשות האכיפה והגבייה נמשכת זה היום הרביעי. הסתדרות עובדי המדינה וועד העובדים משביתים את כל פעילות הרשות ברחבי הארץ, את המרכז לגביית קנסות ואת מטה ההנהלה, בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז ברשות. לטענת ההסתדרות, למרות ניסיונות הידברות עם אנשי משרד האוצר, שם מתעלמים מנציגות העובדים.

בהודעת ההסתדרות נכתב, כי הסכסוך הוכרז בשל כוונת משרד האוצר לבצע רפורמה מקיפה ברשות האכיפה והגבייה, באופן חד-צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים. לדבריהם, משנת 2017 מבקשים נציגי ההסתדרות והוועד, ממשרד האוצר ומהנהלת רשות האכיפה והגבייה, לנהל עמם משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש, אשר יסדיר את השלכות הרפורמה על העובדים – אך זוכים להתעלמות.

באתר הרשות מופיעה ההודעה הבאה: "הסתדרות עובדי המדינה הודיעה על המשך  שביתת עובדי רשות האכיפה והגבייה עד להודעה חדשה. בלשכות ההוצאה לפועל לא תתקיים קבלת קהל. מוקד המידע והשירות של הרשות יפעל כרגיל מ 8:00 עד 18:00. דיונים יתקיימו בהתאם להחלטות הרשמים. ניתן להתעדכן במערכת כלים שלובים באיזור האישי או במוקד המידע. במקרים דחופים ניתן לפנות לוועדת חריגים בהסתדרות בפקס 03-6921458 (עדיין בשנות ה-80? א"ח) ולציין פרטים לחזרה".

משמעות השביתה, היא שאמנם לא מוטלים כיום עיקולים וחיובי קנסות חדשים על חייבים, אולם גם כאלו המעוניינים לשלם חובם או להסיר עיקולים, לא יכולים לעשות זאת לאור השביתה. ההשלכות של זה קשות ומרחיקות לכת. כך למשל, חייבים עליהם מוטל צו איסור יציאה מהארץ, לא יכולים להסירו, מעוקלים שהתכוונו להתחיל את השנה החדשה ב'ניקוי שולחן', ייאלצו להמתין להסתדרות כשחשבונות הבנק שלהם עדיין מעוקלים וכדומה.

 

מחזיק התיק הארצי של עובדי רשות האכיפה והגבייה בהסתדרות עובדי המדינה, אבנר סולטני, מסר: "כנראה שהפגיעה באזרחים לא מפריעה לאנשי משרד האוצר, אשר אינם עושים דבר וחצי דבר, על מנת לפתוח עמנו במו"מ ולפתור את הסוגיה במהרה. צעד השביתה נכפה עלינו בשל התעלמות משרד האוצר. ההסתדרות לא תעמוד מנגד כאשר עובדים מופקרים לשינויים ארגוניים אשר משפיעים לרעה על תנאי עבודתם".

ממשרד האוצר לעומת זאת, נכתב ל'ביזנעס', כי "משרד האוצר מנהל שיח עם ההסתדרות על דרישותיהם השונות ואנו תקווה שההסתדרות תבוא אל הדיונים בלב פתוח ונפש חפצה ולא בתכתיבים ואיומים".

כמו כן, לשאלת 'ביזנעס' על מצוקת החייבים שאינם יכולים בימים אלו להסיר עיקולים וכדומה, נכתב בתגובת משרד האוצר כי "אנו מקווים שההסתדרות מקיימת את ועדות החריגים שהיא אמורה לקיים, על מנת שיתאפשר מתן מענה במקרים דחופים".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום