ההורים בפנייה לכוכבי: "הם לא התוקפים. שחרר אותם"

הורי החיילים שעצורים בעקבות תקרית אלימה בתחנת הדלק עם צעירים מהמגזר הבדואי, בפניה לרמטכ"ל: "אל תפקיר את החיילים, גבה אותם. הם לא התוקפים, הם הקרבנות" | היום יקיימו מחאה מול כלא 4 בו הם עצורים

חדשות בארץ 27.10.2019 | 10:22

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

הורי החיילים מהיחידה שחייליה נעצרו בעקבות האירוע שהתרחש בתחנת דלק ליד העיר רהט במעורבות צעירים מהמגזר הבדואי, פנו אמש (מוצ"ש) לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בו הם קובלים על היחס המחפיר לילדיהם.

לטענת ההורים, ילדיהם נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שביצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה. למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים. עוד טוענים ההורים כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט. החוקרים, לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא.

בפנייתם לרמטכ"ל תמהו ההורים: "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב"תקיפה בצוותא", או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה (?). האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית (?)".

לסיום, פונים הורי החיילים לרמטכ"ל ומבקשים: "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אוימו כפי שהם טוענים, הנך מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל".

היום (ראשון) בשעה 14:00 יקיימו ההורים ופעילי ציבור, הפגנה מול חומות כלא 4 בשער ראשון לציון במחנה צריפין. אלה ידרשו לשחרר את החיילים העצורים לאלתר.

מארגון 'בצלמו' המלווה את משפחות החיילים נמסר: "לא נפקיר את חיילי צה"ל שהותקפו. מדובר בחיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל ולצערנו המערכת, במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים - חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום