שער הביטקוין ירד ל-7,500 דולר - שפל של 5 חודשים

בזמן שמארק צוקרברג משיב לשאלות הקונגרס האמריקאי בשימוע על פרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, צנח הביטקוין למחירו הנמוך ביותר מאז 18 במאי

כלכלי 23.10.2019 | 19:30

pixabay

שערו של המטבע הקריפטוגרפי המוביל ביטקוין ירד בשעה האחרונה לרמה של 7,514 דולר - שפל של יותר מחמישה חודשים. זהו מחירו הנמוך ביותר של הביטקוין מאז 18 במאי 2019, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. שערו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של 135.5 מיליארד דולר - כ-66% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה 3,025 מטבעות דיגיטליים שונים.

ברמתו הנוכחית, אחרי ירידה של כמעט 9% ביממה האחרונה, שער הביטקוין (BTC) משלים צניחה חודשית של 23%. עם זאת, מחיר הביטקוין עדיין גבוה פי שניים ממחירו בתחילת 2019 וגבוה ב-16% משהיה לפני שנה. בהשוואה למחיר השיא ההיסטורי שקבע הביטקוין בדצמבר 2017, אז זינק מעל ל-20 אלף דולר ליחידה, שערו כיום נמוך ביותר מ-60%.

היום התייצב, מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, לשימוע בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס האמריקאי, שבו נידון, בין השאר, פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה. בעדותו ניסה צוקרברג להשתמש בתחרות מול סין כמניע לתמיכת המחוקקים בפרויקט. לדבריו, "בעוד אנו דנים בסוגיות האלה, שאר העולם לא מחכה. סין נעה במהירות לקראת השקת רעיונות דומים בחודשים הקרובים". הוא הוסיף כי "ליברה יהיה מגובה בעיקר על ידי דולרים, ואני מאמין שזה יחזק את המנהיגות הפיננסית של ארה"ב ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו ברחבי העולם. אם אמריקה לא תהיה חדשנית, המנהיגות שלנו בתחום הפיננסי אינה מובטחת".

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום