גרסאות חדשות לדפדפני Chrome ו-Firefox עם התראות על סיסמאות פרוצות

הדפדפנים Chrome (כרום) של גוגל (Google) ו-Firefox (פיירפוקס) של מוזילה (Mozilla) זכו לעדכונים חדשים משמעותיים | עדכון חשוב במיוחד: התראות על סיסמאות שנפרצו

טכנולוגיה 23.10.2019 | 15:44

אילוסטרציה | pixabay

Chrome הגיע לגרסה 78 הזמינה למחשבים המריצים את מערכות ההפעלה Windows, MacOS ו-Linux. היא כוללת לראשונה את Password Checkup, כלי בדיקת הסיסמאות שהחל את דרכו כתוסף לדפדפן ועתה הופך לחלק מובנה בו. הכלי חדש יתריע כאשר ססמאות השמורות בזוכר הססמאות המובנה בדפדפן תופענה במאגרים פרוצים שיועלו לרשת. בשלב זה הכלי אינו פועל כברירת מחדל, וכדי להפעילו יש להיכנס לכאן ולהפעיל אותו על ידי לחיצה כפולה.

תכונה נוספת שנמצאת בשלב ניסיוני, ודורשת הפעלה ידנית, היא כפיית מצב כהה על אתרים שאינם תומכים בו. הדפדפן יבדוק את הצבעים של אתרים כאלה ובעזרת אלגוריתם שקובע את הניגודיות ביניהם ינסה ליצור גרסה כהה בעלת ניגודיות הפוכה. להפעלת התכונה הזו יש להיכנס לכאן.

שיפורים אחרים כוללים הצגת כותרת וכתובת של כרטיסיות בהשהיית העכבר מעליהן, תמיכה באפליקציות רשת שיכולות להשתמש בקבצים על המחשב ללא צורך להעלותם לענן, שימוש בפרוטוקול מאובטח גם לבקשות DNS שהן בקשות לאיתור כתובת פיזית של אתר הנשלחות לשרתי ספקית האינטרנט או חברה נבחרת, אפשרות לחיפוש קבצים ב-Drive מתוך שורת הכתובת, שליחת מספרי טלפון המופיעים באתרים לחייגן של מכשיר Android המחובר לאותו חשבון גוגל, וגם שיתוף לוח הגזירים בין המחשב ל-Android. שתי האפשרויות האחרונות יופעלו בהדרגה.

החברה ציינה כי ב-Chrome 78 לטלפונים ישופר המצב הכהה ב-Android ויתווספו אפשרויות להוספת אמצעי תשלום ב-iOS.

גוגל, עוד לפני העדכון לגרסה 78, עדכנה את גרסה 77 של הדפדפן ל-Android כך שבמכשירים בעלי 2 גיגה-בייט זיכרון לפחות ניתן לבודד אתרים כתהליכים נפרדים במערכת, כדי למנוע מרושעות לגשת לפרטים מסוימים, כולל הקלדות ססמה. גם במקרה הזה אפשר להפעיל את הבידוד באופן ידני לכל האתרים כאן, כמובן דרך Chrome בטלפון, אך החברה מזהירה כי הדבר יביא לצריכת זיכרון מוגברת.

ומה חדש ב-Firefox 70?

העדכון המשמעותי ב-Firefox 70, עבור רוב המשתמשים, יהיה האפשרות לבקש ממנהל הססמאות של הדפדפן, Lockwize, התראות כאשר ססמאות השמורות בו מאותרות במאגרים פרוצים שעלו לרשת. בנוסף, יציע הדפדפן לחולל עבור המשתמש ססמה מאובטחת אקראית בעת הרשמה לשירותי רשת, כדי למנוע שימוש בססמאות קלות לפריצה.

שינוי בולט נוסף הוא לוח בקרה שיציג למשתמש את כמות רכיבי המעקב שהדפדפן 'הסתיר' אותו מפניהם.

יחד עם גרסה 70 למחשבים שוחררו גרסה 68.2 ל-Android וגרסה 20.0 ל-iOS, עם שיפורים מינוריים.

בתוך כך דווח כי במוזילה עובדים על תרגום אתרים אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית, שייעשה בדפדפן עצמו, ללא גישה לשירות ענן. מוזילה החלה לעבוד על השירות הזה לפני מספר שנים, אך הקפיאה את המאמצים כאשר גילתה שאין לה את התקציב הדרוש. עתה, לאחר שקיבלה 3 מיליון אירו מהאיחוד האירופי בתחילת השנה, היא חידשה את המאמצים ובעזרת כמה אוניברסיטאות אירופיות השירות מתחיל לקרום עור וגידים.

Tgspot

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום