ההכרעה: לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד שני שוטרים

נציב תלונות הציבור ממליץ לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד שני שוטרים שהטעו את בית המשפט

חדשות בארץ 23.10.2019 | 12:21

"הטעו את בית המשפט" אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

 

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, המליץ לראש אגף החקירות במשטרה לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד שני אנשי משטרה בעקבות הטעייה של בית המשפט.

החלטת הנציב ניתנה בעקבות תלונה שהגיש עורך דין אשר הופיע בפני בית המשפט המחוזי במסגרת ערר שהגישה משטרת ישראל. באותו הדיון, כך לטענת עורך הדין המתלונן, חוקר המשטרה שטען מטעמה בערר לא היה מוסמך לטעון בפני בית משפט מחוזי.

על פי סדר הדין הפלילי, בפני בית המשפט המחוזי, היו רשאים לטעון תובעים משטרתיים או שוטרים אשר הוסמכו לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה. באותו הדיון השתתפו שני אנשי משטרה: קצין משטרה בדרגת רב-פקד וחוקר משטרה בדרגת רס"מ. לשאלת בית המשפט, האם החוקר בדרגת רס"מ מוסמך לטעון בפניו, השיב הקצין בחיוב ואכן החוקר טען בדיון בערר, מבלי להעמיד את בית המשפט על טעותו.

בהתייחסות המשטרה נטען, כי התלוות החוקר האחראי לקצין המוסמך לטעון היא פרקטיקה ידועה ומוכרת, העולה בקנה אחד עם תכלית החוק, וכי החוקר האחראי שואב את סמכותו כידו הארוכה של הקצין שהופיע עמו בדיון.
 
הנציב קבע בהחלטתו כי קצין המשטרה והחוקר האחראי בחרו להציג בבית המשפט מצג בלתי נכון, כלומר שהחוקר בדרגת רס"מ מוסמך לטעון, כאשר היה להם ברור כי החוקר מעולם לא הוסמך לטעון בבית משפט מחוזי. בכך הוטעה בית המשפט על ידם, וכתוצאה מכך התאפשר לחוקר לטעון במקרה זה טענות עובדה ומשפט כאילו הוסמך לעשות כן על פי חוק.
 
בנסיבות אלה מצא הנציב כי התלונה מוצדקת והמליץ בפני ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל לנקוט בצעדים פיקודיים ראויים כלפי קצין המשטרה והחוקר האחראי על התנהגותם הפסולה במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום