משרד הבריאות: ארומה ת"א אחראית להרעלת המזון

לפי תוצאות המעבדה הראשוניות של משרד הבריאות, מקור ההרעלות בסניף ארומה המדובר נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה בסניף

בריאות 17.10.2019 | 11:29

אבשלום ששוני, פלאש 90

ארומה תל אביב אחראית להרעלת המזון שבה לקו לקוחותיה אחרי שאכלו מוצרים שהכילו טונה, כך קבעו תוצאות המעבדה שפרסם משרד הבריאות. 

לפי תוצאות המעבדה הראשוניות, שמפרסם משרד הבריאות, מקור ההרעלות בסניף ארומה המדובר נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק"ג בסניף. תנאי האחסון נחשפו לאחר ששני אנשים לקו בהרעלת מזון ואושפזו השבוע באיכילוב, אך לא מדובר בנפגעים היחידים. במשרד המבריאות ציינו כי התקבלו דיווחים מאומתים על נפגעים נוספים. 

ל"גלובס" נודע כי אתמול פונתה לבית חולים אישה אחרת שאכלה כריך טונה בסניף אחר של ארומה והיא שוחררה לביתה. לא רק בארומה תל אביב לא שמרו על תנאי האחסון, עוד נודע כי אדם מבוגר שאכל טונה בקיוסק פונה גם הוא לבית חולים ונסיבות המקרה הזה נבדקות.

"המשרד מבצע בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים. משרד הבריאות מבקש להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן. חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון", כך הודעת משרד הבריאות הבוקר.

מארומה ת"א נמסר בתגובה: "כפי שהודענו - הסניף בו אותר הליקוי נסגר עד הודעה חדשה ומנות הטונה בכל רחבי הרשת מוחלפות. אנו עורכים במקביל בדיקה מקיפה באמצעות חברה חיצונית ואת תוצאותיה נפרסם בשקיפות לציבור. עד אז - הסניף לא ייפתח. בריאות הציבור היא הערך העליון ביותר של הרשת ואנו מבטיחים לעשות הכל על מנת שתקלה מסוג זה לא תחזור שוב".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום