השוטר שחישמל את שומר השבת, הודח

בעקות פרסום סרטון בו נראה שוטר מחשמל באמצעות טייזר בחור דתי במגדל העמק בליל שבת, הוחלט במשטרה להעביר את השוטר מתפקידו והחומר הועבר לבחינת מח"ש • "פעל בניגוד לנהלים ולא כפי שמצופה משוטר במצב דומה"

חדשות בארץ 16.10.2019 | 16:19

ויקיפדיה

תיעוד שפורסם השבוע ובו נראה שוטר כשהוא מחשמל באמצעות אקדח טייזר צעיר דתי במגדל העמק בעיצומה של השבת, עורר סערה ובעקבותיה המשטרה מודיעה כי השוטר לתפקידו וכן מודיעים במשטרה כי חומרי המקרה יועברו לבחינת מח"ש.

דודתו של אלירן, הצעיר שהותקף על ידי השוטר, פרסמה פוסט ברשת וגוללה בו את פרטי האירוע.

בפוסט היא מספרת כי הנער צעד בליל שבת מבית חברים שאצלם התארח בסעודה לעבר ביתו, באותה העת היא מספרת כי הוזמנה ניידת משטרה לאזור עבור נערים אחרים שהיו במקום והפריעו לסביבה והשוטרים שראו את אלירן עובר במקום, התנפלו עליו על לא עוול בכפו.

"אלירן כפי שתראו בסרטון" כותבת הדודה, "לא התווכח. הושיט את ידיו שיאזקו אותו ומתחנן לשוטר, כן ממש מתחנן, שלא יגרום לו לנסוע בשבת ושהוא מוכן להתלוות אליו ברגל אזוק לתחנת המשטרה במרחק של 5 דק' הליכה לכל היותר".

"לאחר כמה שניות, במקום לאזוק אותו, השוטר שולף את אקדח הטייזר שלו ויורה באלירן בעמוד השדרה. אלירן מתעלף לכמה שניות ושמתעורר ממשיכים לקפוץ עליו השוטרים ואוזקים אותו כאילו תפסו מינימום מחבל בדרך לפיגוע".

הדודה מבקרת קשות את התנהלות המשטרה וכותבת: "אז אם עד היום פחדנו על הילדים שלנו מהנוער שמסתובב בלילות, היום אנחנו מפחדים ממשטרת ישראל (עבריינים במדים!) משטרה שאמורה להגן עלינו ועל ילדינו(רק שמישהו כאן התבלבל מהו חוק וסדר ומהו מעשה בריונות ועם מי באמת צריך להפעיל מעשה בריונות מהסוג הזה!) היום זה הוא...מחר זה יכול להיות כל אחד מילדיכם..."

ממשטרת ישראל נמסר, כי "מבירור ראשוני עולה כי השוטר פעל בניגוד לנהלים ולא כפי שמצופה משוטר במצב דומה".

"לאור זאת הועבר החומר לבחינת מח״ש ובמקביל הוחלט בשלב זה להעבירו מתפקידו לאלתר. בסיום בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינו".

"נדגיש כי התנהלות חריגה זו אינה מאפיינת כלל את שוטרי משטרת ישראל כמי שמבצעים פעילות אכיפה במקצועיות מדי יום ומעניקים שירות למיליוני אזרחים במקצועיות, במסירות ומתוך כבוד הדדי לכל אדם".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום