מוותיקי בית וגן: ר' בנימין קאופמן ז"ל הלך לעולמו

ר' בנימין קאופמן ז"ל מבית וגן בירושלים מי שניצל מהשואה בתור ילד וחגג בר מצווה רק בגיל 14 עלה לארץ התחתן והקים משפחה לתפארת. קבע את זמנו ללימוד תורה ולא החסיר אף יום של לימוד

ברוך דיין האמת 16.10.2019 | 11:13

באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הלך לעולמו לפנות בוקר (רביעי ב' דחול המועד סוכות) הרב בנימין קאופמן ז"ל מוותיקי שכונת בית וגן הירושלמית ומדמויות ההוד שבה לאחר המחלה הקשה והוא בן 89 בפטירתו. 

ר' בנימין ז"ל נולד בעירת באיירפלד בגרמניה, בילדותו למד בעיירה איידלברג כשאת המלחמה עבר עם בני המשפחה במחנה בגירס ומאוחר יותר עברו למחנה ריווסלט הוא ואחיו ללא ההורים עברו דרך ארגון האוז"ה לעוד מחנה עד שהוברחו לשוויץ ומשם לארץ הקודש. 

שמחת הבר מצווה שלו נחגגה רק בגיל 14 בפרשת כי תצא במחנה ילדים בשוויץ אצל הרב שניאורסון לאחר המלחמה. 

כשעלה לארץ קבע את מקום מושבו במושב נתיבה כיום 'יד בנימין', בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו הגברת חנה, לבית צוקר שמאחוריה סיפור חיים גדול שנכתב בספר 'מאוחרי החומות', מאז בנו את ביתם על אדני התורה וחיו בעניות ובפשטות. 

ברבות השנים עברו להתגורר בשכונת בית וגן הירושלמית שם התגורר למעלה משישים שנה, היה קם בכל יום בשעה 5:00 לפנות בוקר כשהוא לומד בחברותא לפני התפילה, שימש במשך שנים רבות כגבאי בבית הכנסת הונגרים בבית וגן ולפרנסתו במשך שנים רבות ניהל את מכבסת מוך המיתולוגית ברחוב שטראוס שם היה מקבל כל לקוח בסבר פנים יפות. 

למעלה מארבעים שנה השתתף יום יום בשיעורו של רב השכונה הגאון רבי עזריאל אויערבך, בשנים האחרונות למד בכולל בעלי בתים כל יום בבית הכנסת הגר"א שם שמע שיעורים מהרב בלוך. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם נעים הליכות שמעולם לא הרים קול על משהו, כל מקום של ויכוח הוא ברח תמיד רצה שיהיה טוב לכולם ודאג להרבה אנשים בסתר. 

זכה לדור ישרים מבורך, בנים, בנות, חתנים, נכדים, נכדות, נינים ובני נינים הממשיכים את דרכו. בין חתניו: הרב גבריאל יוסף לוי מחנך עשרות שנים בת"ת המסורה הרב מאיר שיפמן מוותיקי השוחטים ב'שארית ישראל', הרב  אריה קונצקי מחנך שנים רבות בת"ת חדר הרב באשדוד והרב אליעזר הוכמן מקורבם של גדולי ישראל. 

מסע הלוויה היום בשעה 12:00 מבית הכנסת הגר"א ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום