סגן נשיא ארה"ב: "טראמפ שוחח עם ארדואן; אגיע בקרוב לטורקיה"

פנס הודיע כי הוא ייסע לטורקיה בכדי לדון עם ההנהגה הטורקית על המתרחש באזור. הוא סיפר כי הנשיא טראמפ שוחח עם נשיא טורקיה וקרא לו להגיע להפסקת אש מיידית. בנוסף שוחח הנשיא האמריקאי עם קצין בכיר של הכוחות הכורדים

חדשות בעולם 15.10.2019 | 13:04

פלאש 90

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, התייחס הלילה (בין שני לשלישי) למבצע בו פתח צבא טורקיה נגד הכוחות הכורדים בצפון סוריה בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים מהאזור ואמר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וקרא לו להגיע להפסקת אש מיידית באזור. כמו כן שוחח הנשיא האמריקאי עם קצין בכיר של הכוחות הכורדים בנושא.

בנוסף הודיע סגן הנשיא פנס כי ייסע בקרוב לטורקיה על מנת לדון עם ההנהגה הטורקית על המתרחש באזור. פנס טען ש"ארצות הברית לא נתנה לטורקיה אור ירוק לפלוש לסוריה", וזאת למרות דבריו של הנשיא טראמפ למקבילו בטורקי ערב יציאת הכוחות האמריקאים מצפון סוריה – כי האחריות על ביטחון האזור תעבור לידי טורקיה.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, הודיע כי ייפגש בשבוע הבא עם עמיתיו מארגון נאט"ו וילחץ עליהם לנקוט אמצעים דיפלומטיים וכלכליים נגד טורקיה בשל מלחמתה בכורדים. אספר טען כי בעקבות פלישתה של טורקיה לסוריה – השתחררו משביים לוחמי דאעש רבים והזהיר כי הפעולה הטורקית עלולה להביא לעלייתו מחדש של ארגון המדינה האיסלמית. אספר כינה את הפעולה הטורקית "לא נחוצה ומונעת מדחפים".

אמש הודיע הנשיא האמריקאי על סנקציות כלכליות נגד טורקיה בציוץ שפרסם הסביר הנשיא טראמפ את החלטתו: "אחרי שהבסתי 100% מהכוח של דאעש, הוצאתי את כוחותינו מסוריה. תנו לסוריה ולאסד להגן על הכורדים ולהילחם בטורקיה על אדמתם. אמרתי לגנרלים שלי, מדוע עלינו להילחם למען סוריה ואסד כדי להגן על האדמה של האויבת שלנו? מי שרוצה לסייע לסוריה בהגנה על הכורדים – זה מקובל עליי, בין אם זו רוסיה, סין או נפוליאון בונפרטה. אני מקווה שכולם יצליחו, אנחנו נמצאים במרחק 7,000 מיילים משם".

במקביל הבהיר הנשיא הטורקי כי ארצו "לא תיסוג מהפעולה בסוריה, לא משנה מה אף אחד יגיד". לדבריו, "אנחנו נחושים להמשיך במצב עד הסוף מבלי לשים לב לאיומים. אנחנו נסיים את העבודה. הקרב יימשך עד שנשיג ניצחון מוחלט".

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, "סאנא", דיווחה כי כוחות המשטר נכנסו לעיר מאנביג', כמה שעות לאחר שהמורדים הנתמכים בידי טורקיה הודיעו כי הם מתקדמים אל העיר הנשלטת בידי הכורדים. במאנביג' מוצבים חיילים אמריקנים, ומקור אמריקני מסר כי הם נערכים לעזוב את העיר.

האו"ם פרסם כי מאז החלה המתקפה הטורקית בסוריה, נעקרו מבתיהם לפחות 160 אלף תושבים. בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי מזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש מביע דאגה עמוקה מן האירועים במדינה וקורא לכל הצדדים ליישב את המחלוקות ביניהם בדרכי שלום. והדגיש כי יש להגן בכל עת על האזרחים שאינם מעורבים בלחימה. גוטרש גם הביע חשש שהמתקפה הטורקית תגרום ל"שחרור לא מכוון" של אנשי דאעש שהוחזקו בידי הכורדים.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום