נשיא חדש: תיאסר כניסת ישראלים לתוניס?

נשיא שונא ישראל מובהק נבחר בתוניסיה מה שמעלה חשש כי יהודים בעלי דרכון ישראלי לא יוכלו להיכנס אליה | הוא התבטא במסע הבחירות שלו ואמר, "מי שמקיים קשר עם הישות הישראלית הוא בוגד וצריך להעמידו לדין בבגידה"

חדשות בעולם 14.10.2019 | 22:28

זכה במעל 70 אחוזים נשיא תוניסיה קאיס סעיד צילום: באדיבות המצלם

 

ניצחון מוחץ למועמד העצמאי, האנטי ממסדי והאנטי ישראלי קאיס סעיד, מול איש העסקים מבית אל-קרווי בהתמודדות על נשיאות תוניסיה. הוא זכה במעל 70 אחוזים מהקולות עם 60 אחוזי הצבעה, כך דיווח רועי קייס, הכתב לענייני ערבים ב'כאן 11'.

באשר לפרטי הנורמליזציה עם ישראל, סעיד התבטא בתקיפות ובחריפות נגד ישראל לאורך מסע הבחירות שלו: "מי שמקיים קשר עם הישות הישראלית הוא בוגד וצריך להעמידו לדין בבגידה". עם זאת הוסיף ואמר, "תוניסיה חיבקה והגנה על יהודים מפני הנאצים במהלך מלחמת העולם השניה".

דיווח מעניין בתוניס, כי המועמד נביל קרווי נפגש בעבר עם איש מוסד ישראלי בשם אריה בן מנשה, תגובתו של קרווי הייתה הכחשה גורפת, והוא אמר שהוא לא יודע מי הוא. כך שאולי זה ספין בחירות כמו שאנחנו רגילים כאן בארץ.

גם היריב שלו, נביל אל קרווי שהפסיד, הדגיש כי עמדת תוניסיה חייבת להיות בקנה אחד עם עמדת הרשות הפלסטינית, הוא ציין את הידידות בין יו"ר הרשות אבו מאזן לבין תוניס.

סעיד התעקש להפליל את הנורמליזציה בחוק, ושני המועמדים נשבעו שלא לאפשר ליהודים עם דרכונים ישראלים להיכנס לתוניסיה. כך שכל הנסיעות של ישראלים לתוניס להילולות שונות בסכנה.

'בחדרי חרדים' פרסם בעבר כי בעבר חיו בה 100,000 יהודים, והיום נותרו בה פחות מ-1,500. בג'רבה חיים כיום 1,200 יהודים, ועוד כמה מאות פזורים בשאר רחבי המדינה, וזו אחת הקהילות היהודיות הכי עתיקות בעולם. השתמרו שם הרבה מנהגים ישנים. את החלות לשבת עדיין אופים כל בני הקהילה בתנור אחד, בו מוטמנים גם סירי החמין של כל המשפחות, עד אחרי התפילה בשבת בבוקר.

כתב חדשות 12 יאיר שרקי שביקר שם בשנה שעברה סיפר כי "‏בכניסה למדינה אספו את הדרכונים הישראלים ונתנו לנו נייר במקומם, כדי שחלילה לא יוחתם הדרכון הישראלי בחותמת התוניסאית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום