בכירים במוסד: יוסי כהן לא התבטא לגבי כוונותיו הפוליטיות

אחרי הסערה שעורר הפרסום בעיתון חרדי ובו ציטוטים שיוחסו לראש המוסד בשיחות סגורות, בכירים בארגון מבהירים: "מדובר בהוצאה פראית מהקשר". הם טענו כי "ראש המוסד לא התבטא מעולם בפני עיתונאים בנושא כוונותיו הפוליטיות ולא פירט דבר לגבי מדיניות חיסולים ישראלית"

פוליטי 13.10.2019 | 13:49

חיים צח, לע"מ

בכירים במוסד מגיבים למחלוקת בעקבות פרסום ציטוטי ראש הארגון: בסוף השבוע פורסמה בעיתון החרדיי "משפחה" כתבה על ראש המוסד יוסי כהן, שכללה ציטוטים שנאמרו לכאורה על ידי כהן בשיחות סגורות. בין היתר צוטט כהן בהתייחסות לעתידו הפוליטי ולמדיניות החיסולים של ישראל, אך היום (ראשון) הכחישו בכירים במוסד את הפרסום ואמרו כי "מדובר בהוצאה פראית מהקשר".

הציטוטים התפרשו כסוג של תחילת קמפיין או אפילו פריימריז מצד ראש המוסד המכהן, למרות סיסמת הארגון "מגן ולא ייראה". המסר הפוליטי מדבריו של כהן בולט במיוחד על רקע הציטוטים שפורסמו על ידי טל שלו ב"וואלה!" שלפיהם נתניהו רואה בכהן ובשגריר בארה"ב רון דרמר כ"מתאימים להנהיג את מדינת ישראל"

בתגובה להדים שעוררו הציטוטים, בכירים במוסד אמרו היום כי "ראש המוסד יוסי כהן לא התבטא מעולם בפני עיתונאים בנושא כוונותיו הפוליטיות". עוד טענו הבכירים כי ראש המוסד "לא פירט דבר לגבי מדיניות חיסולים ישראלית שקיימת או לא קיימת".

מקורבים לראש המוסד אמרו הבוקר לאילאיל שחר בגלי צה"ל כי כהן "מעולם לא הביע כוונה להיכנס לפוליטיקה". על הכתבה אמרו המקורבים: "עיתון 'משפחה' ביקש לעשות עליו כתבה, אבל הוא לא רצה בה ולא יצר אותה".

בכתבה שפורסמה בעיתון "משפחה" תחת הכותרת "איש תחבולות" נטען כי כהן התייחס לפרסומים שלפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה בו יורש שלו, ואמר כי עדיין לא החליט אם ייכנס לפוליטיקה בעתיד. "אני מסיים את תפקידי ב-2020. עוד לא החלטתי אם אני רוצה לעבור לפוליטיקה", צוטט כהן בכתבה. "אני מקבל ריקושטים רבים על הדיווחים השונים. אנשים אומרים לי שאני יכול להיכנס לנעלי נתניהו. אני בהחלט רואה את עצמי בהנהגה הישראלית גם בעתיד. כל השאר עוד לא ברור".

"סולימאני יודע שחיסול שלו לא בלתי אפשרי"

עוד נכתב כי כהן התייחס לדיווחים על הקשרים החמים עם משפחת נתניהו והשיב: "לצערי יש כאלה שמדברים על כך שהוצנחתי לתפקיד, זה בדיוק הפוך. עשיתי את כל המסלול מהתחלה ועד הסוף. יתרה מזו, לא הכרתי את ראש הממשלה ורעייתו היכרות אישית עד שמוניתי לראש המל"ל. גם אחרי המינוי, הקשר היה מקצועי נטו. הכנתי את בני הזוג לפגישות שונות וגם אם נוצרה כימיה – לא ידוע לי שזו עבירה גדולה".

נוסף על כך פורסם כי כהן התייחס לאפשרות שישראל תחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. "עם כל הכבוד לדברי הרהב שלו, הוא עוד לא בהכרח עשה את הטעות שתכניס אותו למועדון היוקרתי של רשימת המחוסלים הפוטנציאליים של המוסד", אמר כהן לפי הכתבה. 

"הוא יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי", הוסיף. "פעילותו מוכרת ומורגשת בכל מקום, אנחנו מכירים אותה ונלחמים בה". עוד נאמר בכתבה מפי כהן: "אין ספק שהמערך שהוא הקים מהווה אתגר משמעותי למדינת ישראל".

על מדיניות החיסולים צוטט כהן: "אל תצפו שנפרסם את רשימת החיסולים. מתבצעים לא מעט חיסולים, אבל האויב שינה אסטרטגיה. הוא כבר לא ממהר לייחס לנו חיסולים, משיקולים שלו, אבל אם יש מישהו שמחסלים בלי חשבון – אלה אנשי חמאס בחו"ל. מהסוכנים המקומיים עד החבר'ה שמבצעים את הרכש של הנשק שמכוון נגד מדינת ישראל. אנחנו מסירים איומים – לא נוקמים. כל מי שבונה איום יותר משמעותי נגד מדינת ישראל – אנחנו שם".

עוד נאמר בפרסום כי כהן אמר בשיחות סגורות שאירן לא זנחה את רצונה לפתח יכולות גרעין צבאיות. "נעשה הכול, אבל הכול, כדי שזה לעולם לא יקרה", אמר כהן לפי העיתון. "כך או אחרת נטרפד את זה, כל האופציות על השולחן. תקיפה ישירה של מדינת ישראל באירן היא אופציה שנמצאת על השולחן, אבל היא אופציה מורכבת. אופציה אחרונה. לא נהסס להשתמש בה – אבל לא כברירת מחדל".

לדברי כהן באותן שיחות סגורות שפורסמו בעיתון, "למדינת ישראל אין אינטרס להגיע לעימות עם אירן. מי שחושב ככה, לא מבין איך עובדת מדינה. למדינת ישראל יש אינטרס אחד: לנעול כל אופציה מצידה של אירן להגיע לגרעין צבאי. אנחנו לא רוצים שהשלטון יקרוס, לא מעוניינים לנקום במדעני הגרעין ולא להפציץ בסיסים בטהרן".

לפי הפרסום, כהן נשאל אם אירן מהווה איום קיומי כיום על ישראל - והשיב: "לגמרי לא. היא אתגר ביטחוני, אבל לא סכנה קיומית. אם היא תפתח גרעין צבאי, מדינת ישראל תעמוד בפני סכנה קיומית". כשנשאל מדוע המוסד לא מחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ענה: "זו לא השאלה הנכונה. השאלה אם נסראללה יודע שיש לנו את האפשרות לחסל אותו, והתשובה על כך היא חיובית".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום