החברה שבונה פרויקטים לחרדים פשטה רגל

חברת הבנייה 'שייקה אלה' - הבונה פרויקטים למגזר החרדי ובין היתר בנתה את מתחם המגורים היוקרתי במתחם תנובה בירושלים, הגישה הבוקר לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים • "החברה נקלעה למצב של חדלות פירעון"

כלכלי 10.10.2019 | 13:45

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

החברה שבנתה את פרויקט המגורים היוקרתי במתחם תנובה בירושלים, הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים, זאת מהנימוק כי "החברה נקלעה למצב של חדלות פירעון".

על פי הפרסום באתר "כלכליסט", חברת הבנייה שייקה אלה, שהוקמה לפני 20 שנה על ידי הקבלן ישעיהו אלה ובנתה אלפי יחידות דיור בישראל, נקלעה לקשיים ועל פי טענת החברה חובותיה מסתכמים בכ-135 מיליון שקל.

מדובר בחברה שבונה פרוייקט מגורים למגזר חרדי ברמת בית שמש, כמו כן היא שבנתה את פקוייקט "תנובה" במרכז ירושלים. מעבר לכך, חברת שייקה אלה משמשת כקבלן מבצע במספר פרויקטים למגורים המיועדות עבור קהילות חרדיות שונות.

על פי הפרסום באתר themarker, החברה מבצעת את פרויקט הבית בפארק בביתר עלית עבור קבוצת רכישה לבניית 146 יחידות דיור ב-19 בניינים; פרויקט עבור תנובת הארץ וירושלים בע"מ לבניית 360 יחידות דיור ומסחר בתשעה בניינים; ופרויקט עבור פנינת האומה לבניית 82 יחידות דיור וחניון בארבעה בניינים.

בבקשה שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים, נכתב כי "היא ריווחית ובעלת פוטנציאל רווח ניכר וכי מצב חדלות הפירעון בו היא מצויה נובע ממחנק אשראי קשה. מקורו בכך שהמערכת הבנקאית כמעט ואינה מאפשרת לחברה ליטול אשראי למימון פעילותה השוטפת. חובות החברה נכון למועד בקשה זו, מסתכמים בסך של כ-135 מיליון שקל. מתוך סכום זה חבה החברה סך של כ-67 מיליון שקל לנושים מובטחים, סך של כ-10 מיליון שקל לנושים בדין קדימה וסך של כ-58 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים".

החברה טוענת כי בגין שני פרוייקטים שסיימה לבנות בשנת 2017 לא קיבלה תשלומים סופיים בסך של כ-16 מיליון שקל, בגינם מתנהלים הליכים משפטיים.

בבקשת החברה לבית המשפט נכתב כי "בימים האחרונים קיימו בעלי החברה ונציגיהם סבב שיחות עם לקוחות משמעותיים של החברה ומהם עלה כי הם מוכנים לתת סיכוי להליך ההקפאה". נכתב גם כי אם לא יינתן צו הקפאת הליכים, החברה תאבד את האפשרות להבראה או לצירוף משקיע ובכך תיפגע פרנסתם של עשרות עובדיה וייפגעו הנושים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום