העיתון בפרופיל מיוחד על איש התקשורת החרדי

אולי שמעתם עליו ואולי לא, אף פעם לא מאוחר להכיר ולו דרך כתבה זו את האיש שמנהל לבדו בעשר אצבעותיו - מזה כמה שנים, רשת תקשורת ייחודית שמסייעת גם לגדולי העיתונאים שאתם מכירים ולא רק, גם שלוחות נוספות כמו עזרה לזולת בתחומים שונים | עיתון 'מעריב' בכתבה הבוקר על אליהו אליוביץ' בעל 'רשת רוטרניק'

תקשורת 10.10.2019 | 11:57

פייסבוק

אחרי שנים רבות שהוא מחזיק באימפריית תקשורת ייחודית בעלת שלוחות וזרועות ארוכים ברחבי הארץ והעולם, עיתון 'מעריב' בפרופיל על אליהו אליוביץ המפעיל הבלעדי של 'רשת רוטרניק', שכחלק מפעילותה מפיצה בזמן אמת מידע בין מאות דוברים, עורכים וכתבים באמצעות אפליקציית וואטסאפ.

בעיתון יודעים לספר כי למרות שאליוביץ מקדיש לרשת הזאת 17 שעות ביממה, הוא לא מתפרנס ממנה. שכן הוא בעל משרד יחסי ציבור מצליח, ברשת רוטרניק הוא רוצה שליחות ויש לו גם לא מעט סיפוק. החל מפרסום סיפור שהרשת שלו העבירה בלעדית לכתבים וקבלת במה בכלי תקשורת מובילים, וגם סיוע לכלה למצוא טבעת שנפלה לאשפה ועזרה במציאת פרנסה לעובדים, גם בתחום התקשורת.

בעיתון הפונה לקהל החילוני מספרים על 'רשת רוטרניק' כי "היא מעבירה מידע חדשותי, בעיקר בדקות הראשונות ובזמן התרחשות האירועים. ברשת מועבר מידע תקשורתי מאנשי שטח, דוברים וכתבים, וכלי תקשורת רבים מחוברים
אליה. חברים בה אלפי משתמשים, בהם אנשי תקשורת, כתבים, רכזי מערכות, עורכי עיתונים, דוברי גופים ממשלתיים, אנשי יחסי ציבור, משרדי פרסום ואחרים".

"ברשת חברים גם דוברי עברית מכ-40 מדינות ברחבי העולם, המעבירים גם הם מידע לרשת ממקום מגוריהם. לרוטרניק כ-70 קבוצות נפרדות, על פי תחומי הסיקור, בפילוח על פי אזורים, מגזרים ונושאים, בכל תחום סיקור - אזורי, כללי,
מגזרי, אתיופי, ערבי, חרדי, רוסי וצרפתי". 

וכל זאת "אימפריית תקשורת של איש אחד", כמו שאומרת הכותרת בעיתון.

"מטבע הדברים הוא ישן מעט מאוד, ועיקר מנוחתו בסופי שבוע, משום שהרשת אינה פועלת בשבת ובחג", מספרים ב'מעריב' לקוראים. "הוא גם מבקש מהעיתונאים והדוברים החברים בכל אחת מהקבוצות לא לעשות שימוש ברשת בשבתות". לגבי הייעוד של הרשת החדשותית, "הקבוצות סגורות לקהל הרחב, וכל אחת מהן פתוחה רק לעוסקים בתחום. כך למשל הוא פתח קבוצה ליועצים בכנסת, קבוצה פעילה מאוד, שבה מעבירים הדוברים והיועצים מידע ענייני לתקשורת".

אליוביץ מתראיין בעצמו לכתבה ומספר איך זה עובד בפועל, "אני טובע בחומר. אני בורר את המידע וממיין אותו בקפדנות ומשתדל לצרף את הגורמים הנכונים לקבוצות הנכונות. בגלל העומס, אני לא מצליח להעניק את השירות הטוב ביותר שהייתי רוצה לתת, אבל אני עושה את המיטב בתנאים הקיימים".

באשר לקבוצת 'הדרושים', הוא מספר, "באופן טבעי מתקבלות פניות לסייע במציאת עבודה או עובדים, וכך נולדו קבוצות הדרושים הייעודיות המסייעות לרבים", כך למשל מספרים בעיתון, סייע אליוביץ ללא מעט עובדי רשות השידור במציאת עבודה, לאחר שפוטרו במסגרת סגירת הרשות והקמת 'התאגיד' הנוכחי 'כאן'.

"רוטרניק היא קודם כל כלי ייעודי שימושי לתחום התקשורת", מדגיש אליהו באוזני הכתב אבי ליטל, "אני מסייע לכך שיועבר ויתקבל המידע המתאים בפרק הזמן המהיר ביותר מהתרחשות האירוע, כדי שהכתבים יוכלו להשתמש בו מיידית". ומה באשר לאמינות הדיווחים, "העיתונאים סומכים עליי עם המידע", קובע אליוביץ ומסביר, "אחרת לא היו נעזרים ברשת בשימוש יומיומי".

ואיך מפיקים סיפוק מעבודה שכזו, שאין בה כמעט ריווח והיא גוזלת 17 שעות מהיממה, הוא מביא כמה רגעי נחת שגרמו לו מקרים בהם היה מעורב. כך למשל הוא מספר ל'מעריב', "זכור לו במיוחד המקרה שבו כלה חרדית איבדה טבעת יקרה מאוד ערב חתונתה. הטבעת נפלה לה למיטב זיכרונה לפח האשפה ברחוב. הוא קיבל פנייה ופרסם זאת לתקשורת - אלא שבינתיים האשפה פונתה. בעקבות פנייתו עיריית ירושלים עצרה את משאית האשפה שאספה את תכולת הפח מהבניין, והורתה לפרוק את כל תכולתה בשטח עירוני, שם החל חיפוש. עשרות הגיעו לסייע בחיפוש בצחנה הנוראית ולא מצאו".

"אחרי מספר ימים", מספר איש התקשורת, "אותרה הטבעת היקרה על ידי יהודי חרדי, שמצא אותה על הרצפה בסמוך לפח וחשב שזה משחק. בביתו ראה ידיעה בעיתון על החיפושים והבין שהאוצר אצלו - ומיד יצר קשר".

"זה הסיפוק הענק ברוטרניק", הוא מסכם "לעשות משהו שעוזר למישהו באופן מיידי. אין אושר גדול מכך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום