ערב יום כיפור: כ-200 אלף איש השתתפו הלילה בסליחות בכותל

רבבות יהודים מרחבי העולם היהודי כולו הגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים נשאו את התפילות והפיוטים המיוחדים באמירת סליחות לקראת יום הכיפורים. בראש המעמד: הרבנים הראשיים לישראל הגאון רבי דוד לאו ומרן הגאון רבי יצחק יוסף

חרדים 8.10.2019 | 10:06

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לפני יום כיפור, המונים התאספו הלילה (שני) למעמד תפילת הסליחות המרכזית הנערכת ברחבת הכותל המערבי בירושלים. מדי שנה מספר המתפללים שובר שיא מחדש ובמשטרה נערכו בכוחות מתוגברים. לפי ההערכות, באירוע השתתפו כמעט 200 אלף איש. את התפילה הובילו הרבנים הראשיים לישראל הגאון הרב דוד לאו, מרן הגאון הרב יצחק יוסף ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.

רב הכותל המערבי הגאון הרב שמואל רבינוביץ שליט"א אמר בתום העצרת: "רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע – 'סניגורן של ישראל', לא החמיץ הזדמנות לראות את הטוב באחיו היהודים – גם החוטאים בגדולים ביותר. דומני שאם היה מגיע אל רחבת הכותל המערבי בימים אלה, ימי התשובה שבין כסה לעשור, יכול היה להניח את מלאכת קדשו, להביט במתחולל ברחבה הגדולה ולהתברך בבניו ובנותיו של ריבונו של עולם".

"די אם היה מצטרף אלינו ללילה זה, בה ניצבים זה לצד זה זקנים וילדים, אשכנזים וספרדים, בני תורה ואנשי עמל, יהודים מכל הגוונים והדעות, לקיים את מסורת אמירת הסליחות. הוא היה בוודאי אומר לריבונו של עולם –ראה כמה יפים הם וכמה נאים מעשיהם. מרגש היה לראות כל לילה את המתפללים המגיעים בכל שעות היום והלילה, ומצטרפים אל רבבות אנשים זרים ושונים מהם לתפילה מאחדת ופורצת חומות שאין יהודית ממנה. יחד שבטי ישראל – כפי שרק בכותל המערבי יכול להיות".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא נערכה עם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב ומתנדבים במשימות אבטחה, סדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה במטרה לאפשר את הגעת עשרות אלפי המתפללים לכותל המערבי בירושלים לסליחות והתרת נדרים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד עמד מקרוב על היערכות השוטרים וכוחות הביטחון בעיר העתיקה ורחבת הכותל. מ״מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הגיע למקום ועמד מקרוב על הערכות הכוחות.

גם צוותי מד"א נערכו לאבטח רפואית את עשרות אלפי המתפללים שהגיעו הלילה לרחבת הכותל המערבי עשרות חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה של מד"א התפרשו בסמוך לרחבת הכותל וברחבי העיר העתיקה, באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, רכבים יעודיים נוספים בהם טרקטורון חירום, ובאוהל מרפאה של מד"א שהוקם במקום.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום