עימות בקבינט: אלקין וסמוטריץ' נגד פתרון המשבר עם הרשות הפלסטינית

במהלך ישיבת אתמול התרחש עימות בין השרים אלקין וסמוטריץ' לשר כחלון וראש השב"כ, בנושא חידוש העברת כספי המיסים לפלסטינים. סמוטריץ: "מה אנחנו מקבלים בתמורה?". אלקין: "למה עוד לא יישמנו באופן מלא את החוק". כחלון: "תתמקדו בדברים הרציניים"

פוליטי 7.10.2019 | 21:19

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה אתמול (ראשון) התרחש עימות בין כמה מהשרים לראשי מערכת הביטחון ולשר האוצר משה כחלון בנושא חידוש העברת כספי המסים מישראל לרשות הפלסטינים, כך מדווח ברק רביד ב'חדשות 13' מפי שני שרים שהשתתפו בישיבה.

במהלך ישיבת הקבינט שארכה למעלה מחמש שעות, עסקו השרים ונציגי מערכת הביטחון גם במצב ברשות הפלסטינית. ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל תת-אלוף דרור שלום אמר לשרים כי המהלך האחרון של סיום משבר המיסים מול הפלסטינים היה חשוב לשיפור המצב הכלכלי ברשות ותרם ליציבות.

השרים בצלאל סמוטריץ' וזאב אלקין הביעו הסתייגות מהעברת הכספים, "למה העברנו להם את הכסף? מה אנחנו מקבלים בתמורה?", תהה סמוטריץ. אלקין הצטרף אליו והוסיף, "למה עוד לא יישמנו באופן מלא את החוק ולא קיזזנו את כל הכספים שמועברים למחבלים?".

שר האוצר משה כחלון שניהל את המגעים עם הפלסטינים על סיום משבר כספי המיסים אמר לסמוטריץ' ואלקין: "זה כסף פלסטיני. הם בסך הכל מסכימים עכשיו לקחת את הכסף בחזרה. תתמקדו בדברים הרציניים". ראש השב"כ נדב ארגמן הביע תמיכה בכחלון ואמר כי, "צריך לעזור לרשות הפלסטינית. חשוב שנחזק אותם".

השר אלקין התייחס לקצבאות שהרשות הפלסטינית מעבירה למשפחות של מחבלים שנהרגו, אותם ישראל לא מקזזת. בעקבות דברי אלקין עודכנו שרי הקבינט כי בקרוב יציג להם משרד הביטחון נתונים לגבי הסכומים הנותרים שיש לקזז כחלק מיישום החוק. ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון כי יתקיים בנושא דיון נפרד.

כזכור, ביום שישי דווח כי הסתיים משבר המיסים עם הרשות הפלסטינית וישראל תעביר מיליארד וחצי שקלים לרשות הפלסטינית. על רקע המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית החליט יו"ר הרשות אבו מאזן לחזור ולקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות. בימים הקרובים תעביר ישראל את הכספים שהצטברו בחודשים האחרונים, בקיזוז הסכומים שהרשות משלמת למחבלים.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום