דיווח: במפלגת 'העבודה' קוראים ל'כחול לבן' לקבל את מתווה הנשיא

גורמים בכירים במפלגת העבודה מותחים ביקורת על מפלגת כחול לבן, על סירובם למתווה הנבצרות שהציע ריבלין. לטענתם, המתווה מאפשר לכחול לבן להקים ממשלה עם הליכוד ועדיין לעמוד בהבטחה שלהם שלא יישבו תחת ראש ממשלה עם כתב אישום

פוליטי 7.10.2019 | 09:53

ביקורת בקרב בכירים במפלגת העבודה כלפי מפלגת כחול לבן על כך שבמפלגתו של גנץ מסרבים לקבל את מתווה הנבצרות שהציע הנשיא ראובן ריבלין, כך דווח ב'כאן חדשות'. לטענת אותם בכירים בעבודה, המתווה הוא טוב ומאפשר לכחול לבן להקים ממשלת אחדות עם הליכוד ועדיין לעמוד בהבטחה שלהם שלא יישבו תחת ראש ממשלה עם כתב אישום.

מלשכת יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ נמסר בתגובה כי, "העבודה גשר וכחול לבן סיכמו על שיתוף פעולה אסטרטגי ולכל הידיעות האנונימיות אין כל משמעות. אנחנו חוזרים ומדגישים כי אין כל כוונה לנהל משא ומתן או לשבת בממשלה בראשות נתניהו".

בתוך כך, ב'מעריב' דווח מפי גורמים שונים במערכת הפוליטית, שמאחורי הקלעים בחן הליכוד אפשרויות לפנות לחברי כנסת בכמה סיעות, על מנת לבדוק היתכנות של עריקה. אולם ניסיונות אלה, נכון לעכשיו, לא הניבו שום תוצאה. גורמים בליכוד טוענים כי מאז הפגישה האחרונה שהתקיימה בין צוותי משא ומתן של שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, שהסתיימה ללא תוצאות, שום דבר לא זז בזירה הזאת.

ב'חדשות 12' דווח אמש כי ישנם שתי בעיות מרכזיות שעל הליכוד וכחול לבן יהיה לפתור בדרך לממשלת אחדות. לפי הפרשן הפוליטי עמית סגל, נכון להיום הוא נתניהו והליכוד הסכימו למתווה האחדות שהציע ריבלין בפגישה המשולשת בבית הנשיא. "גם גנץ עצמו לא פסל רשמית את ההצעה, אולם ח"כ יאיר לפיד כן פסל אותה" טוען סגל. אך מסביר את המחלוקת בנוגע למתווה עליו הסכימו השניים "גם אם מסכימים על המתווה הזה, במסגרתו נתניהו ייצא לנבצרות אם יוגש נגדו כתב אישום וגנץ יחליפו בתפקיד ראש הממשלה – לא ברור מה יהיה חלון היציאה לנבצרות של נתניהו".

לדבריו: "גנץ ידרוש שנתניהו ייצא לנבצרות ברגע שהיועץ המשפטי לממשלה יודיע שהוא מגיש כתב אישום נגד נתניהו – מה שעל פי ההערכות, צפוי ככל הנראה לקרות בחודשיים הקרובים, עד סוף שנת 2019. מנגד בליכוד יגידו, "מה פתאום? יציאה לנבצרות של נתניהו צריכה להיות רק בתחילת המשפט עצמו" – מה שיכול לקחת בערך שנה".

סגל ציין כי קיימת מחלוקת נוספת בעניין הרוטציה בין נתניהו וגנץ: "על הצדדים יהיה להסכים איך סופרים את ימי הכהונה של כל אחד משני המנהיגים – נתניהו וגנץ – במסגרת הרוטציה על ראשות הממשלה: כלומר, מה יקרה כשגנץ ישמש ממלא מקום ראש הממשלה, בזמן תקופת הנבצרות של נתניהו?". הוא מסביר כי השאלה שיהיה על הצדדים לפתור היא: "האם הזמן שבו גנץ יכהן כממלא מקום ייחשב כתקופת הזמן של נתניהו בתפקיד – או ייספר כחלק מתקופת הרוטציה של גנץ? אם גם הזמן הזה יהיה על חשבון נתניהו, המשמעות היא שגנץ יהיה ראש ממשלה במשך כ-3 וחצי שנים, מה שעשוי להיות משתלם מאוד מבחינתו".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום