האם דווקא עד המדינה יציל את נתניהו: התמלילים שיקשו על התיק

היום יתקיים יום השימוע הרביעי והאחרון בתיקי נתניהו. 'ישראל היום' חושף הבוקר כמה שורות מחקירתו של עד המדינה בתיק שנחשב לחזק ביותר - תיק 4000, בו הוא מתעקש כי הליך המיזוג בין חברות התקשורת היה תקין לחלוטין ועבר את כל התהליכים הנדרשים | האם התיק יקרוס

פוליטי 7.10.2019 | 07:26

הכל עבר בצורה תקינה שלמה פילבר/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

גירסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לתיק 4000 מקבלת חיזוק נוסף בתמלילי חקירה שנחשפים הבוקר (שני) בעיתון 'ישראל היום', בו מובאים ציטוטים מחקירתו של עד המדינה שלמה פילבר - מקורבו לשעבר של נתניהו ששימש עד לפתיחת החקירה כמנכ"ל משרד התקשורת.

בתמלילים מתייחס עד המדינה פילבר להחלטה לאשר את מיזוג חברות 'בזק' ו-yes, ההליך שעומד במרכז החשדות בתיק 4000. פילבר מתעקש באומרו לחקור כי לדעתו ההחלטה אינה בעייתית, זאת חרף ניסיונות החוקרים לדובב אותו בנושא - פילבר נשאר איתן בעדתו ואמר כי ההחלטה על המיזוג בין החברות התקבלה משיקולים ענייניים נטו.

לאחר שהפך כבר לעד מדינה, אמר פילבר בחקירתו שהתקיימה ב-21 בפברואר, "אני רואה משהו שגם מבחינה הגיונית עושה לי שכל. זאת אומרת הוא לא חריגה מהסביר. יש פה תהליך שהוא נמשך לאורך שלוש שנים, שעבר את הרשות להגבלים עסקיים, שעבר את זה, שעבר את ההוא, שעשה כל מיני תהליכים, הגיע למשרד לאישור סופי".

העולה מדבריו של פילבר גם לאחר שלכאורה הציל את עורו כשחתם על הסכם 'עד מדינה', כי להבנתו המיזוג נעשה בצורה חוקית ומקצועית לחלוטין, לאחר שעבר את כל ההליכים הנדרשים, בלי קיצורי דרך ובלי פרוטקציות. 

הכתבים עקיבא ביגמן ויאיר אלטמן שהביאו את התמלולים ב'ישראל היום' מעריכים, כי העובדה שעד המדינה נותר עקבי בעמדותיו כי מדובר היה בהחלטה מקצועית ועניינית - גם לאחר שלכאורה בנו עליו בפרקליטות שיספק את 'ראיית הזהב' שתרשיע את ראש הממשלה בשוחד, הרי שמתברר כי אמירתו זו עשויה להוות קושי משמעותי בתיק הדגל.

יצוין כי היום (שני) יתקיים יום השימוע הרביעי והאחרון במשרד המשפטים, שיעסוק הפעם בתיק 1000, תיק המתנות שבו חשוד ראש הממשלה כי קיבל טובות הנאה מאילי ההון ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בדמות שמפניות, סיגרים ותכשיטים. פרקליטי נתניהו צפויים לטעון כי החברות בין נתניהו לבינם היתה ארוכת שנים עוד בטרם נבחר לראשות הממשלה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום