השר על הארגון הדתי: "לבלרי הדר- שטירמר הגרמני היו גאים ביוצרים האלו"

לאחר שארגון 'חופות' פרסם סרטונים שנועדו לפגוע ברבנות הראשית לישראל וגמרו להסתה ברחבי הרשת, ברבנות הראשית תוקפים • ועקנין: "לאחר שארגון 'חופות' פרסם סרטונים שנועדו לפגוע ברבנות הראשית לישראל וגמרו להסתה ברחבי הרשת"

חדשות בארץ 6.10.2019 | 23:41

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שארגון 'חופות' פרסם סרטונים שנועדו לפגוע ברבנות הראשית לישראל וגמרו להסתה ברחבי הרשת, השר לשירותי דת יצחק וקנין צפוי להגיש תלונה למשטרה בגין הסתה כנגד הארגון שפועל כנגד הרבנות הראשית לישראל מבית 'השגחה פרטיים' בטענה כי פעילותם מנגדות לחוק.

מדובר בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הרשמיות של הארגון החדש שקורא לקדש זוגות שמסרבים לקבל את דרישות הרבנות הראשית הפועלת על פי ההלכה, כאשר בסרטונים לעגן לרבנות הראשית ואף הציגו את המקדשים מטעם הרבנות שהם עושים מופע "סטנד-אפ" וולגרי ושוביניסטי. שבסיומו של אחד הסרטונים נשמע ה"רב" אומר "רק מזומן בבקשה". וסרטון נוסף שם ללעג את מצוות הפרשת חלה.

השר לשירותי דת יצחק וקנין העביר את הסרטונים לבדיקת המחלקה המשפטית במשרד ובמקביל מחר מתכוון השר להגיש תלונה במשטרה על הסתה כנגד הארגון שעומד מאחורי הסרטונים. שלדבריו , "אנו נמצאים בערב יום כיפור יום המאחד את עם ישראל על חלקיו השונים. יוצרי הסרטון מבית ארגון חופות מעודדים את השסע והקיטוב".

לדברי וקנין, "צפיתי בסרטונים והזדעזתי עד עמקי נשמתי ניכר כי יוצרי הסרטון הם חברי המערכת של שרלי הבדו במהדורה העברית שלו. לבלרי הדר- שטירמר הגרמני היו גאים ביוצרים האלו. רק מוח מעוות ומחשבה זדונית מסוגלים להוציא מתחת ידם רעל שכזה. אנחנו לא נעבור לסדר היום".

הרב חזקיהו סאמין מנהל אגף רבנות ונישואין במשרד לשירותי דת מסר בתגובה: "מדובר בארגון הפועל בניגוד לחוק. ומציג מצג שווא של חתונות הנעשות במסגרת מקילה. מצער לגלות שדווקא בעשרת ימי תשובה בחרו בארגון לעוות את המציאות בכל הקשור לרישום הנישואין הניתנים על ידינו".

"לא רק שמדובר בדמגוגיה זולה, מדובר בהסתה הגובלת באנטישמיות. נדגיש כי לשכות הנישואין שבמועצות הדתיות זכו בשלוש שנים האחרונות פעמיים במקום הראשון באיכות השירות מטעם משרד ראש הממשלה. אין צורך בתחליפים שאינם חוקים", אמר.

נציין כי בעקבות ביקרות הסרטונים הוסרו מהרשת, שאברון ליבוביץ העומד בראשות הארגון אמר כי "הסרטונים הופקו מתוך כאב אמיתי שאנחנו חשים על המצב הקיים בשטח ומתוך רצון לתקן, למען כלל עם ישראל. עם זאת, הסגנון היה בעייתי ולא ראוי ופגע קשות בחלק מן הציבור. על הפגיעה הזאת אנו מבקשים סליחה מעומק הלב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום