סקר: הליכוד בראשות גדעון סער מגיעה לשפל

על פי סקר של אתר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע עולה, כי רוב הציבור אינו מעוניין בממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. עוד עולה מהסקר כי גדעון סער הוא המועמד המוביל להנהגת הליכוד לאחר נתניהו, אך המפלגה מגיעה לשפל בראשותו

פוליטי 6.10.2019 | 16:00

מרים אלסטר, פלאש 90

בצל הקיפאון הפוליטי השורר בישראל, ערך אתר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע סקר נרחב וממנו עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום לא היה הבדל במפת המנדטים בין הגושים, עוד עולה מהסקר כי גדעון סער הוא המועמד המוביל להנהגת הליכוד אחרי נתניהו - אך המפלגה בראשותו מגיעה לשפל מנדטים.

על פי נתוני הסקר לו הבחיורת היו מתקיימות היום: הליכוד 33 מנדטים, כחול לבן 33 מנדטים, הרישמה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 7, ימינה 7, יהדות התורה 7, העבודה גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5.

מי שגם הפעם כצפוי לא עובדת את אחוז החסימה, היא עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. 

על פי הסקר, גוש הימין היה גודל אמנם במנדט 1 ומתייצב על 56 מנדטים כשליברמן יורד ל-7. אך ישראל ביתנו היתה עדיין מהווה לשון המאזניים להרכבת ממשלה צרה.

לאור הדיבורים על פריימריז לראשות הליכוד שהביאו לאור הזרקורים את רצונו של גדעון סער לרשת את בנימין נתניהו, נשאלו הנסקרים מי לדעתם מתאים להחליף את נתניהו בראשות הליכוד.

בקרב הציבור כולו הפער בין נתניהו וסער לא גדול מאוד - בתשובה לשאלה מי הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד 35% השיבו נתניהו, ו-29% השיבו שסער. בקרב מצביעי ימין ההובלה של נתניהו הרבה יותר חדה וברורה והוא זוכה ל54% תמיכה לעומת 24% של סער.

על פי הסקר, גדעון סער ניצב במקום השני אחרי נתניהו ומוביל בפער גדול על בכירים אחרים בליכוד שנחשבים למועמדים להנהגה ביום שאחרי נתניהו; יולי אדלשטיין מקבל רק 5%, גלעד ארדן רק 2% וישראל כץ רק אחוז אחד - גם בציבור הכללי וגם בקרב מי שמגדיר את עצמו מצביע ימין. בקרב מצביעי מרכז-שמאל, אגב, סער הרבה יותר פופולרי מנתניהו. 41% סבורים שהוא הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד בעוד רק 8% חושבים שנתניהו.

נתון מעניין שעולה מהסקר, הוא מבנה מפת המנדטים באם סער יעמוד בראש הליכוד והבחירות היו מתקיימות היום, בליכוד היו מקבלים רק 26 מנדטים - לעומת 32 בבחירות האחרונות, אך הקולות היו נשארים בתוך הגוש - ימינה היתה מתחזקת ל-12 מנדטים (לעומת 7 כיום), ש"ס היתה מתחזקת במנדט מ-9 ל-10, וכך גם יהדות התורה מ-7 ל-8.

במצב כזה, אין שום שינוי המנדטים בגוש המרכז-שמאל, רק שכחול לבן היתה מוגדרת ללא עוררין כמפלגה הגדולה, מה שעשוי היה לחזק מאוד את הקלפים שלה במשא ומתן להרכבת הממשלה. מכיון שכחול לבן מתנגדים עקרונית לישיבה עם ראש ממשלה תחת כתב חשדות וכתב אישום, עם הליכוד בראשות סער לכאורה היתה סלולה דרך קלה יותר להקמת ממשלת אחדות.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 3-10-2019 בשעה 15:00 עד 6-10-2019 בשעה 10:00
אוכלוסיית המחקר:מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,562
מספר המשיבים בפועל: 513
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום