חינוך מיוחד: בן 12 התפלל בהר הבית ויצא לדקור שוטרת

כתב אישום הוגש הבוקר נגד מחבל בן 12.5 שגרם בעקיפין לפציעתה של שוטרת, אותה ניסה לדקור לאחר שסיים תפילה במסגד אל אקצה 

חרבות ברזל 6.10.2019 | 13:30

סכין מתקפלת באורך 22 ס"מ סכין. אילוסטרציה צילום: unsplash

 

שבוע וחצי לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה ונכשל, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד מחבל בן 12.5 שגרם בעקיפין לפציעה של שוטרת שנחבלה תוך כדי שהתחמקה מפגיעה בה עם סכין על ידי המחבל.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד מחבל בן 12 וחצי. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים, לפני שבוע וחצי ביום 26.9.19 לאחר סיום יום הלימודים, נסע המחבל להתפלל במסגד אל אקצה בהר הבית. לאחר שסיים להתפלל במסגד, החליט לפגוע באמצעות סכין באנשי כוחות הביטחון המצויים בהר הבית.

בשעה 15:12 נטל סכין חדה מתקפלת שאורכה כ-22 ס"מ והסתירה בכיסו, במשך זמן מה הוא שהה באזור שער השלשלת תצפת מקרוב על עמדת הבידוק ותכנן את אופן הפגיעה בשוטרות ששהו בעמדה. בשלב מסוים הלכה אחת השוטרות מן העמדה על מנת להביא לחברותיה מים. הנאשם הבחין בכך וראה בכך שעת כושר לתקיפה.

המחבל החל לצעוד לכיוון השוטרות וכשהוא קרוב מטרים ספורים מהן, שלף את הסכין מכיס מכנסיו הסתער לעבר השוטרות תוך שהוא מניף את הסכין לכיוונה של אחת השוטרות שהייתה בעמדה, בניסיון לדקור אותה. השוטרת בתגובה בעטה במחבל באופן שמנע ממנו להתקרב אליה.

אולם המחבל בן ה-12 לא נבהל, נעמד מול השוטרת כשהסכין שלופה בידו בתנועה מאיימת. השוטרת ניסתה לזוז מטווח האיום אולם נתקלה במחסום ברזל שהיה במקום, איבדה את שווי משקלה ונפלה באופן שהמחסום נפל על כף ידה וגרם לשברים בכף ידה.

משהבחין המחבל בנפילתה התקדם במהירות לעבר המקום בו הייתה שרועה על הקרקע וניסה שוב לדקור אותה ברגלה, ובעודה שרועה, הניפה שוב את רגלה לכיוונו ובכך מנעה מהמחבל לפגוע בה עם הסכין. בשלב זה עובד הווקף ששהה במקום ניסה לתפוס את המחבל ולהרחיקו מהשוטרת, והקטין החל להימלט בריצה מן המקום - אולם נוטרל ונעצר על ידי שוטרים.

בכתב האישום נכתב כי במעשיו המתוארים לעיל ביצע הנאשם מעשה טרור בו ניסה שלא כדין לפגוע באדם בסכין בכוונה להטיל באדם נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה וזאת מתוך מניע דתי ולאומני. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט, בהתאם לחוק הנוער, להורות על השמתו של הקטין במעון נעול עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום