בגלל הסלפי עם החרדי - הסטודנט הושעה

סטודנט שפרסם סלפי שתיעד עם חרדי שישן ברכבת, כדי ללעוג לו, לאחר ששם על פיו דגל פלסטין, הושעה לאחר תלונות מצד הגולשים שנחשפו לתמונה - בפני הנהלת האוניברסיטה | הוא הביע חרטה על המעשה והכחיש בכל תוקף שיש לו נטייה כלשהי לאנטישמיות 

חדשות בעולם 6.10.2019 | 08:04

"זו הייתה תמונה איומה" הסלפי המביש שגרם לסערה צילום: מתוך אינסטגרם

 

אוניברסיטת נוטינגהאם באנגליה השעתה סטודנט שהשתמש בתמונת הפרופיל שלו עם גבר חרדי שישן ברכבת והניח דגל פלסטין על פיו.

הסטודנט הבריטי העונה לשם ג'ונתן מדרום אסיה, שנמצא בשנה הראשונה ללימודיו באוניברסיטה, העלה את התמונה לפרופיל בשבוע שעבר.

הוא צילם את הסלפי עם החרדי בעת שנסע בקו פיקדילי ברכבת התחתית של לונדון.

צילומי מסך של התמונה פורסמו ברשתות החברתיות על ידי ג'ס טאלאריקו, סטודנטית יהודייה הלומדת תיאולוגיה באוניברסיטת קיימברידג' שהביעה את כעסה על התמונה.

הפרופיל של ג'ונתן כלל מידע אישי כמו האוניברסיטה בה הוא לומד, מה שהביא את ג'ק מנדל, עורך אתר Jewish News (חדשות יהודיות) לשאול את אוניברסיטת נוטינגהאם על מעשיו של הסטודנט שלהם, הוא תיאר את המקרה כ"אנטישמיות מחליאה".

"אני מרגיש רע לחלוטין מהעניין הזה, גבר אורתודוקסי ישן ברכבת, איזה ילד מתייצב לתמונה עם האגודלים כלפי מעלה, ותוחב טלאי של דגל פלסטין על פיו. זה אנטישמיות חולה, אולי הייתם רוצים לדעת שג'ונתן מעלה תמונות עם יהודים אורתודוכסים, ומניח מדבקות פלסטיניות על פיהן, כאילו מדובר בבעלי חיים בגן חיות כדי להתייחס אליהם ולטפל בהם כמו זבל". כך כתב מנדל להנהלת האוניברסיטה בטוויטר.

הנהלת האוניברסיטה הגיבה במהירות לתלונות. "אנו מודעים לפוסט זה, בו האוניברסיטה שלנו מוזכרת בפרופיל האישי של האדם, אנו גאים בקהילה המגוונת והכוללת שלנו ואיננו סובלים שום סוג של פשע שנאה, כולל אנטישמיות, כבר נערכת חקירה דחופה בנושא הזה".

אתר החדשות לסטודנטים של אוניברסיטת נוטינגהאם דיווחה על ג'ונתן, שמצידו הצטער על מעשיו, והכחיש שהוא אנטישמי: "אכן זו הייתה תמונה איומה, לא רגישה לחלוטין ולא הייתה צריכה להילקח מלכתחילה", הגיב הסטודנט.

עוד הגיב הסטודנט: "עלי להזכיר גם את העובדה שאני בשום אופן לא אנטישמי או שיש לי דעות קדומות כלשהן כלפי יהודים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום